فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، سبک زندگی را متحول می‌سازد
کد خبر: 3654393
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، سبک زندگی را متحول می‌سازد

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان با بیان اینکه در فطرت انسان میل به پرستش معبود حقیقی است، گفت: فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، اساس سبک زندگی انسان را متحول می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین صفوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان دیروز در دومین نشست مسئولین اقامه نماز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گیلان، با بیان تأثیر نماز بر اعمال انسان، اظهار کرد: انسان موجود تحسین برانگیز آفرینش برای رشد خود نیازمند ارتباط با جهان آفرینش است؛ در فطرت او میل به پرستش معبود حقیقی است و نماز که برنامه اعلام شده از سوی خالق است در واقع یادآور رابطه بندگی و شیدایی او نسبت به پروردگار است.

وی تصریح کرد: فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، اساس سبک زندگی انسان را متحول می‌سازد؛ اگر کسی خود را آفریده خدا بداند و برای خود هیچ گونه استقلالی قائل نباشد، هرگز نمی‌تواند گامی بی‌اذن او بردارد و تمام لحظات زندگی خویش را با اراده او تنظیم می‌کند و به رنگ خدا در می‌آورد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر نسل جوان، بیان کرد: امروز فضای مجازی با آن گستردگی و ابعاد گوناگون بی‌شباهت به فضای حقیقی نیست با این تفاوت که در فضای مجازی آزادی عمل بیشتری از سوی جوانان و غیر آنان احساس می‌شود، علی رغم منافع زیادی که بر فضای مجازی مترتب است.

وی افزود: متأسفانه فضای مجازی آثار مخرب فراوانی را در پی دارد که از آن جمله می‌توان به تضییع عمر،اتلاف وقت و زمان به عنوان سرمایه بی‌بازگشت، واقع نمایی امور کذب و غیر مستند و تولید فضای مسموم و شبهه ناک، ایجاد تردید در باورهای دینی، تضعیف روحیه آرمان‌گرایی و در کل غلبه تأثیر منفی بر روح و روان مخاطبان، اشاره کرد.

دکتر صفوی تأثیرپذیری نماز جهت جلوگیری از دچار شدن به گناه در فضای مجازی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که نماز در جایگاه واقعی خود قرار گرفت، انسان خود را همیشه در محضر خدا می‌بیند و به نظارت دائمی، باور پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با تأکید بر مهم بودن مسئولیت مدیران و مسئولین ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها،تصریح کرد: مدیران و مسئولین اقامه نماز در دانشگاه‌ها نقش و جایگاه حاکمیتی دارند و از این جهت که نماینده حکومت اسلامی هستند بر آنان لازم است که قبل از دیگران و پررنگ‌تر از همگان در امر نماز کوشا باشند و جاذبه‌های نماز را افزایش دهند و موانع گرایش به نماز را برطرف نمایند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان ادامه داد: شرکت در نماز جماعت، تنظیم برنامه‌های درسی دانشجویان جهت عدم برخورد با ساعت نماز، توجه به فضای نمازخانه‌ها، گسترش و زیباسازی و تجهیز و تکمیل فضای نمازخانه، اصالت دادن به حضور در جماعت برای خود و استادان و کارکنان و قرار دادن همین حضور به عنوان یک معیار و شاخص ارزشیابی فرهنگی و در یک کلام اهتمام جدی به امر نماز به عنوان امر ویژه الهی باید مورد توجه قرار گیرد .

captcha