کمک رسانی 9 میلیاردی خیرین آذربایجان غربی در حوزه سلامت منطقه
کد خبر: 3654401
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد:

کمک رسانی 9 میلیاردی خیرین آذربایجان غربی در حوزه سلامت منطقه

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: خیرین سلامت آذربایجان غربی با کمک رسانی 9 میلیاردی در حوزه درمان و سلامت پیشرفت چشمگیری را در استان رقم زده اند که تاسیس بیمارستان امید یکی از این افتخارات در استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 26 مهر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در نشست با اعضاء هیئت رئیسه و هیئت امنا دانشگاه که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد اظهار کرد: به همت خیرین و مسئولان استانی و با کمک رسانی 9 میلیاردی در حوزه سلامت استان، آذربایجان غربی با تغییر و تحول چشمگیری در  ارتقا شاخص سلامت استان مواجه بوده است به طوری که این رقم از رتبه 20 کشوری به رتبه 7 کاهش یافته و  دانشگاه علوم پزشکی جز 7 دانشگاه برتر کشور در حوزه درمان و سلامت معرفی شده است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن و همسایگی به 3 کشور محروم معرفی شده و مشکلات جدی را در حوزه درمان و سلامت به خود اختصاص داده است که برای جبران این عقب ماندگی بهداشتی در استان و نقاط مرزی نیازمند حمایت خیرین و مسیولان هستیم.

آقازاده عنوان کرد: باید از استاندار سابق و سلامت محور استان به جهت ارتقا شاخص سلامت به خصوص افزایش تخت های بیمارستانی قدردانی شود.

وی با اشاره به اینکه 183 خانه بهداشت در طول یک سال اخیر در آذربایجان غربی تاسیس شده است تصریح کرد: تاسیس 344 مرکز جامع، خانه بهداشت و مراکز شبکه ای از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت آذربایجان غربی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی وجود بیمارستان امید در ارومیه را امیدبخش بیماران سرطانی دانسته و اظهار کرد: توسعه بیمارستان سرطانی استان از سوی خیرین سلامت به کاهش مشکلات درمانی منجر شده است اما هنوز شاهد عقب ماندگی در استان هستیم که باید مسیولان به این مهم عنایت ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمان آذربایجان غربی تصریح کرد: با کمک استاندار جدید حرکت مطلوب و تاثیر‌گذاری را در عرصه سلامت و یاری رساندن از سوی خیرین حاضر در خارج از کشور خواهیم داشت.

captcha