قدرت سپاه خار چشم دشمنان شده است
کد خبر: 3654414
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

قدرت سپاه خار چشم دشمنان شده است

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قدرت سپاه خار چشم دشمنان شده است، گفت: آمریکا قصد دارد قدرت سپاه را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حسن مولایی، کارشناس مسائل سیاسی، 26مهرماه در جمع پایوران و سربازان ناحیه امام سجاد(ع)، اظهارکرد: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب اسلامی همواره با ابزارهای مختلفی به دنبال مهار قدرت روزافزون جمهور اسلامی ایران بوده‌اند، از تحریک صدام به تجاوز به کشورمان گرفته تا تهدیدات مستقیم نظامی و تشدید تحریم‌ها به بهانه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای.
وی در ارتباط با موضوع سخرانی رئیس جمهور آمریکا، گفت: سخنرانی ترامپ به شدت تحت تاثیر لابی‌های اسرائیلی و عربستانی قرار داشت و به یک معنا نشان داد که غرب آسیا و ایران یکی از تمرکزهای اصلی سیاست خارجی ترامپ خواهد بود و طرح اتهاماتی مثل دست داشتن ایران در حملات یازده سپتامبر یا ارتباط ایران با کره شمالی یا حتی تروریست خطاب دادن سپاه و قرار دادن آن در لیست SDGN دقیقا نشان از اراده قاطع ترامپ برای حمایت از سیاست‌های عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس در منطقه بود. 
مولایی افزود: ترامپ علاقه‌مند است با فروش تسلیحات 400 ملیارد دلاری به عربستان و در مقابل تحریم ایران به نوعی موازنه منطقه‌ای را به نفع عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از بیداری اسلامی در منطقه تغییر دهد.
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دومین مساله این است که راهبرد دولت آمریکا آنطور که کاخ سفید چند ساعت قبل از سخنرانی ترامپ آن را منتشر کرد نماینگر این مساله بود که وی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است که نیروهای خود را در منطقه افزایش دهد که این بر خلاف شعارهای آترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتیش است. ترامپ اگر این کار را بکند قطعا در دور بعد مثل آقای کارتر رئیس جمهور تک دوره‌ای خواهد بود.
وی ابرازکرد: دولت جدید آمریکا با قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی می‌خواهد از یک طرف هزینه همکاری اقتصادی با ایران را بالا ببرد و همچنین همکاری‌های روسیه با ایران را محدود و محدوتر کند و از طرف دیگر در داخل ایران شکاف بیاندازد که کاملا دچار اشتباه است. ایرانی‌ها در طول تاریخ نشان که برای دفاع از حثیت دینی و ملی شان حاضرند تا پای جان ایستادگی کنند. این حرف‌های ترامپ قطعا باعث اتحاد بیشتر در کشور خواهد بود نه تفرقه.
مولایی با اشاره به اینکه حرف‌های ترامپ رنگ و بوی تهدید نظامی هم داشت، گفت: این سخنرانی یک درس بزرگ تاریخی برای برخی از جناح‌های شیفته آمریکا هم داشت. آنهم اینکه برای امنیت نمی‌شود به مذاکره تکیه کرد نمی‌شود به شیطان اعتماد کرد. بلکه باید به توانمندی‌های داخلی خودتان متکی باشید.
وی در پایان با اشاره به اینکه ایالات متحده سپاه را هسته مقاومت در کشور و اصل‌ ترین نهاد تاثیر گذار در افزایش قدرت ملی می‌داند خاطر نشان کرد: به همین خاطر است که می‌گویند اگر ما سپاه را بزنیم سر ایران انقلابی را زدیم. ملت باید امروز بیدارتر از گذشته در صحنه باشد. ما به نصرت الهی ایمان داریم آمریکایی‌ها همیشه برای ما نقشه کشیده‌اند اما هیشه پیروزی با ما بوده است. این وعده صریح خداوند است که پیروزی نهایی با جبهه حق است ما در این شکی نداریم. 

captcha