ترس آمریکا از شهدای مدافع حرم و عقیم ماندن داعش است
کد خبر: 3654419
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

ترس آمریکا از شهدای مدافع حرم و عقیم ماندن داعش است

گروه فرهنگی: مشاور عالی مقام معظم رهبری عنوان کرد: صحبت‌های اخیر ترامپ به دلیل تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای نیست، ترس او از شهدای مدافع حرم است چرا که با تمام سرمایه‌های هنگفت هزینه شده ‌جهت ایجاد داعش این گروه تروریستی عقیم مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری، چهارشنبه، 26 مهر‌ماه در اختتامیه دومین جشنواره سراسری حبیب حرم اظهار کرد: آیات مبارک سوره فصلت مصداق بارز سردار همدانی است.
وی افزود: آیه «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند ، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید‌، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است»(فصلت/ آیه 41) مصداق بارز سردار حاج حسین همدانی است.
حداد عادل اضافه کرد: استان همدان با ان سابقه درخشان تاریخی سهم بزرگی در فرهنگ وتمدن اسلامی دارد و وظیفه شایسته خود را در انقلاب اسلامی ایفا کرده است، همدان نه تنها دارای علما و مجتهدان بزرگی است بلکه مهد پرورش عارفان والا مقامی نیز هست.
مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: آن روحیه بزرگ دلداگی به خدا و شهدا در شهر و دیار شما به خوبی قابل مشاهده است که سردار شهید حاج حسین همدانی و قهاری سعید نمونه ای از این روح بزرگ ملکوتی هستند، هنگام توجه به زندگانی سردار همدانی عظمت انقلاب به خوبی در آن قابل حس است.
وی با بیان اینکه شهر همدان شهر شهدا و علمای بزرگی است گفت: همدان شهری است که از انفاس قدسیه آیت الله مدنی، علما و فضلایی همچون آیت الله اخوند، موسوی همدانی، سیدر رضا دیباج و سایر شهدا بهره مند شده است، شهید سید رضا دیباج جوانی مبارز، انقلابی و نمونه عینی آیه 41 سوره فصلت است.
حداد عادل با اشاره به اینکه معجره انقلاب چیست افزود: سردار همدانی خود عنوان کرده بودند که «قبل از پیروزی انقلاب راننده ای بیش نبودم اما این انقلاب و ثمرات ارزشمند آن بود که باعث شد فرمانده شوم»، چه بسا کسانی که دانشکده افسری نرفته و دوره‌های عالی سپری نکرده و تئوری‌های جنگ راناخوانده‌اند انقلاب آنها را به چه جایگاه‌های والایی می‌رساند و جوهره وجودی انها را آشکار می‌کند.
 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: اثر انقلاب تا جایی است که استکبار و مزدوران با انواع سلاح و سرمایه هنگفت داعش را تجهیز و او را راهی میادین سوریه می‌کنند و چه آرزو‌هایی پوچی در سر می‌پرورانند اما دلاوری به نام مدافع حرم آنجا رفته و با پیاده سازی تجربه‌های انقلاب و سامان دهی ارتش 100 هزار نفری در برابر صهیونیست ایستاده و از حریم اهل بیت|(ع) دفاع می‌کند.
بصیرت بارزترین ویژگی شهید همدانی
وی با بیان اینکه بصیرت بارزترین ویژگی شهید همدانی است ادامه داد: شهید حاج حسین همدانی مظهر ایمان، شجاعت، اخلاق و جوانمردی است اما مهمترین و بارزترنی صفت ایشان بصیرت است که همه ما به آن محتاجیم، بصیرتی که باید چراغ راهی باشد تا در برابر حیله‌ها و ترفند‌های دشمن راه را گم نکنیم.
حداد عادل با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند گفت: جنگ نرمی که دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی ما به پا کرده است عبور ازآن تنها با تکیه بر بصیرت ممکن نیست که این مهم را می‌توان در شهدای حرم به ویژه مجاهد حرم سردار همدانی مشاهده کرد.
این مقام مسئول یادآور شد: مدافع حرم بودن نیاز به تجزیه و تحلیل دارد چرا که این شهدا اجباری در رفتن به مناطق جنگی ندارند آن هم جایی که شاید وطن این افراد نباشد، آنها چه می‌بینند که از همه هستی خود عبور کرده و جان خود را فدا می‌کنند؟!
وی افزود: برخی کوته فکران علت دفاع از گنبد و حرم را امری باطل می‌دانند اما حرم حضرت زینب(س) نماد یک ارزش والای اسلام است و کسی که از حرم دفاع می‌کند از توحید و ارز‌ش‌های الهی و انسانی دفاع می‌کند، او از خدا پرستی و عدالت دفاع می‌کند هدف او مبارزه با ظلم است که اینان همان ارز ش‌های عاشورایی و حسینی است.
حداد عادل ادامه داد: شهید مدافع حرم از آرمان کربلا دفاع می‌کند از مرز‌های شرف و غیرت و استقلال و خود باوری مسلمانان دفاع می‌کند آنها می‌دانند اگر در شام و سوریه و حلب در برابر داعش ایستادگی نکنند باید در خیابان های همدان و کرمانشاه و اصفهان با آنها بجنگند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: شهدای مدافع حرم با بصیرت می‌دانند دستی که به نام داعش بیرون آمده است دست صهیونسیم و آمریکا است که نقشه‌های شومی برای سوریه، عراق و ایران در سر می‌پرورانند که باید به آنها آفرین گفت.
وی بیان کرد: سردار همدانی است که با رسیدن به سن بازنشستگی آنهم با رشادت و زحمات بسیاری که در قبل و بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داشته است همچون جوان چابک و با بصیرت به سوریه رفته و به وظیفه دینی و انقلابی را که خود برای خود معین کرده عمل می کند همانگونه که امام علی(ع) می‌فرمایند: «در صدر اسلام آنهایی که در رکاب پیامبر(ص) می‌جنگیدند کورکورانه نبود بلکه بصیرت انها بر غبضه شمشیر ارجحیت داشت»
شهید همدانی نمونه مجاهد صدر اسلام است
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: شهید همدانی نمونه مجاهد  صدر اسلام است و پس از شهادت ایشان پیام دعوت از دگر شهدا آغاز می‌شود اگر امروز شاهد حضور مقتدرانه حججی‌ها در جبهه مقاومت هستیم این بستر و فضا  توسط سردارانی پیش قدم همچون حاج حسین همدانی فراهم شده است.
حداد عادل اظهار کرد: ما شهدای بسیاری در جهت دفاع از حرم حضرت زینب(س) داده ایم اما شهید حججی چیز دیگری بود، داعش با سربردین این شهید بزرگ و پخش آن در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تحقیر ملت ایران و ذلت آنان بود اما آن هنگام که محسن حججی با تمام آرامش مرگ را حقیر شمرد به واقع از ایستادگی یک ملت را به نمایش درآورد.
این مقام مسئول افزود: شهید حججی نماد بصیرت و ملت است، صحبت های اخیر ترامپ به دلیل برخورداری ایران از صلاح هسته ای نیست بلکه اینها بهانه است موضوع اصلی، ترس آمریکا و استکبار از شهدای مدافع حرم است چرا که باتمام سرمایه‌های هنگفت هزینه شده در جهت ایجاد داعش این گروه تروریستی عقیم مانده است.
وی با بیان اینکه شهداحقیقتا قدر انقلاب اسلامی را می‌دانند اضافه کرد: ماباید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و شهدا را الگو و سرمشقی در زندگی خود قرار دهیم، نباید فراموش کرد که دشمن با تمام امکانات در صدد نابودی انقلاب اسلامی است لذا ما باید با تمام وجود و با هر توان و استعدادی در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.
حداد عادل با بیان اینکه حفظ انقلاب از به دست آوردن آن سخت تر است عنوان کرد: همدان با وجود رشادت‌ها و رزمندگی‌های مثال زندنییش در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به یک سروبلند قامتی که از دور پیدا باشد و نماد شهید پروری این استان نیاز داشت.
 مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: شهید همدانی چشم و چراغ شهدای استان همدان است و باید یاد و نام این شهید والا مقام برای مردم متدین استان همدان چراغی روشی باشد تا ادامه دهنده راه او باشند.
captcha