هوای نفسانی رفع نمی‌شود مگر با نماز
کد خبر: 3654442
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

هوای نفسانی رفع نمی‌شود مگر با نماز

گروه اجتماعی: مسئول امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: انسان در کره زمین آرامش ندارد و در هاله‌ای از تشعشعات روانی و اختلالات نفسانی قرار گرفته‌ است این مشکل حل نمی‌شود مگر با اقامه نماز.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مسعود دریس، مسئول امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 26 مهر در کارگاه آموزش نماز و فضای مجازی که با حضور جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر در این اداره‌کل برگزار شد گفت: طبق فرمایش امم صادق(ع) انسان برای زندگی در دنیا باید تکلیف چهار ارتباط؛ با خدا، خود، دیگران و طبیعت روشن کند.
دریس بیان کرد: تولد، زندگی و مرگ از مسلمات است، در تولد و مرگ جبر مطلق حاکم است اما نحوه زندگی در دنیا با اختیار همراه است و افرادی موفق هستند که زمان حضور در دنیا را مدیریت کنند.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها در زندگی بی‌تأثیر هستند ادامه داد: ما خلق شدیم تا رسالت بزرگی را رقم بزنیم، کره خاکی در حال تجربه کردن بالاترین میزان استرس است، در این شرایط رابطه انسان با خدا به شدت آسیب دیده است، برای خروج از این آسیب باید از نقطه کور، جدا و به خدا نزدیک‌تر شویم؛ چراکه وقتی ارتباط انسان با خدا قطع شد مصیبت‌ها از جمله نسل کشی، طلاق، تصادفات، قتل‌ها و ... نمایان می‌شوند.
دریس اظهار کرد: وقتی رابطه انسان با خدا قطع شد به مرور رابطه انسان با خودش نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد دشمن از این فرصت استفاده می‌کند و با تولید داروهای روان گردان ارتباط انسان با عوالم را قطع می‌کند به همین ترتیب سلسله تخریب‌‌ها ادامه دارد تا اینکه رابطه انسان با دیگران نیز خراب می‌شود.
وی گفت: تخریب رابطه انسان با خدا، خود و دیگران ارتباط انسان را طبیعت را خراب می‌کند، 85 درصد آتش سوزی‌های جنگل به دست انسان اتفاق می‌افتد. حتی انسان در خشک شدن قنوات و رودخانه‌ها نیز دخیل است.
دریس افزود: نماز رابطه‌ای دو سر سود است، انسان‌ در کره زمین آرامش ندارد و در هاله‌ای از تشعشعات روانی و اختلالات نفسانی قرار گرفته‌ است این مشکل حل نمی‌شود مگر با اقامه نماز، رسیدن به کمال بدون دستگیری و هدایت انسان کامل امکان پذیر نیست، امام انسان برتر است، نه برتر از انسان. برتر از انسان فقط خداست.
وی گفت: فضای مجازی صدها هزار برابر از فضای حقیقی بزرگتر است.  فضای مجازی و شبکه اجتماعی سخت افزاری است که دشمنان طراحی کرده‌اند، اما ما نرم افزاری قوی با محتوای قوی
داریم که می‌توانیم در قالب سخت افزار تعریف کنیم و حرف حق را در دنیا نشر دهیم. اگر برخورد ما در حوزه فضای مجازی مسئولانه، هوشمندانه و متفکرانه باشد تمام بسترها فرصت تلقی می‌شود.
مسئول امور استان های ستاد اقامه نماز تأکید کرد: دشمنان فضای مجازی را طراحی کردند و نرم افزارهای آلوده و مسموم را برای به انحراف کشاندن جوانان تولید می‌کنند امروز وضعیت فضای مجازی ملتهب است، همه باید با تخصص وارد این حوزه شوند تا جوانان را از هرز رفتن نجات دهیم.
captcha