دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3654447
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی با محوریت بررسی آیین‌نامه معرفی خادمان قرآنی و همچنین طرح پیشنهادی سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و با حضور فعالان و مسئولان قرآنی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی با محوریت بررسی آیین‌نامه معرفی خادمان قرآنی و همچنین طرح پیشنهادی سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در خردادماه سال 97، صبح امروز، ۲۶ مهرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
بنابر این گزارش، در جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی، مواد آیین‌نامه معرفی خادمان قرآنی ارائه شد و سپس حاضران جلسه در رابطه با هر بند این آیین‌نامه انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کردند.
دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی برگزار شد
بر این اساس، هریک از مسئولان قرآنی استان با توجه به تعریفی که از خادم قرآنی در آیین‌نامه ذکر شده است، موظف هستند تا پایان مهرماه سه خادم قرآنی حوزه خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند.
از طرفی با توجه به اینکه تنها چند روز دیگر تا پایان مهرماه باقی مانده است، برخی از مسئولان مدت زمان معرفی خادمان قرآنی حوزه خود را کوتاه دانستند و خواستار مهلت زمان بیشتری برای بررسی بهتر، دقیق‌تر و معرفی این خادمان شدند که چون این زمان توسط مسئولان رده‌ بالاتر در نظر گرفته شده بود، قابل افزایش نبود.
در ادامه حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه خادمان قرآنی منتخب در نمایشگاه قرآن تهران تجلیل خواهند شد، گفت: سطح کار خود را باید آنقدر بالا ببریم که برنامه تجلیل از خادمان قرآنی در مشهد به عنوان قطب قرآنی کشور و با حضور رئیس جمهور برگزار شود.
طبق سهمیه‌، خادمان قرآنی استان به تهران معرفی خواهند شد و افرادی که در نمایشگاه قرآن تهران تجلیل نشوند در نمایشگاه قرآن مشهد از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.
به گفته مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی، آیین‌نامه معرفی خادمان قرآنی برای هر یک از مسئولان قرآنی استان طی روزهای گذشته ارسال شده است اما برخی از مسئولان اظهار بی‎اطلاعی کردند و گفتند: چون آیین‌نامه را دریافت نکرده‌اند، نقطه نظری در خصوص این جلسه ندارند.
دهمین جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی برگزار شد
برخی از مسئولان خواستار برگزاری جلسه دیگری در این خصوص بودند اما مورد موافقت دیگر اعضا قرار نگرفت؛ همچنین در راستای انتخاب خادمان قرآنی معرفی شده هر حوزه و نهاد استان، کارگروهی متشکل از مهدی مقامی، مدیر مؤسسه قرآنی تدبر در قرآن و سیره، رویا بخشی‌زاده، دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت و محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد به عنوان رئیس این کارگروه تشکیل شد.
یادآور می‌شود، خادمان قرآنی استان تا پایان مهرماه باید توسط مسئولان قرآنی به اداره‌کل فرهنگ و فرهنگ اسلامی استان معرفی شوند و سپس اعضای این کارگروه اسامی منتخبان را به تهران ارائه خواهند کرد.
گفتنی است، در پایان جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی، پیرامون سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که خرداد ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد، صحبت‌ و از مسئولان حاضر خواسته شد که شعاری برای این دوره از نمایشگاه با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کنند.
captcha