اعزام ورزشکاران استان مرکزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 3654449
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

اعزام ورزشکاران استان مرکزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از اعزام ورزشکاران استان مرکزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: زهرا عراقیه فراهانی، رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی اشاره کرد و گفت: اعزام ورزشکاران منتخب مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی به مرحله کشوری از جمله برنامه های این اداره است.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: مرحله کتبی این دوره از مساباقت 22 مهر ماه با حضور 11 نفر شرکت کننده همزمان با سراسر کشور در اراک برگزار شد.
این مقام مسئول ادامه داد: شرکت کنندگان در مرحله کتبی 5 نفر خواهر و 6 نفر برادر بودند که در رشته های حفظ احادیث و مفاهیم قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.
عراقیه فراهانی با بیان اینکه این مسابقات ویژه جوانان، ورزشکاران و کارکنان است، خاطر نشان کرد: 10 نفر از بانوان و 11 نفر از آقایان برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآن در رشته های حفظ یک جزء، قرائت، ترتیل و قرائت تحقیق به مرحله کشوری اعزام می شوند.
رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: مرحله کشوری سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران در بخش بانوان از 5 تا 7 آبان و بخش آقایان نیز از 8 تا 10 آبان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هفته تربیت بدنی از 26 مهر ما آغاز می شود افزود: غبار روبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک در مرکز استان و دیدار روسا و روزشکاران با ائمه جمعه در شهرستان ها، تجلیل از قهرمانان، تجلیل از همکاران، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری همایش پیاده روی خانواده، برگزاری مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در ادارت تربیت بدنی از جمله برنامه های فرهنگی این هفته است.
این مقام مسئول برگزاری همایش پیاده روی خانواده در سراسر استان، برگزاری همایش دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی 15 هزار نفری ، برپایی نمایشگاه عکس فضای مجازی در اداره کل تربیت بدنی، برگزاری کارگاه های کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان ها ، برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی، نشست های جامعه ورزشی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برای کارمندان دولت را از دیگر برنامه های این اداره در هفته تربیت بدنی دانست.
captcha