امروز صدا و سیما خود را موظف به همکاری با قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت می‌داند
کد خبر: 3654463
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

امروز صدا و سیما خود را موظف به همکاری با قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت می‌داند

گروه سیاست و اقتصاد: معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه رسالت صدا و سیما علاوه بر پرسش‌گری، تقویت همکاری با نهادهای حاکمیت است، گفت: امروز صدا و سیما خود را موظف به همکاری با قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،‌ دارابی معاون امور استان های صدا و سیما ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی، در سالن همایش های بانک ملی بجنورد به فعالیت بیش از 250 شبکه معاند برای براندازی نظام اشاره کرد و هدف آن ها را نشانه گرفتن نسل جوان و تخریب ذهنیت ها نسبت به انقلاب دانست.
وی فعالیت 145 شبکه سیما و پخش آن به 40 زبان فراملی را از افتخارات انقلاب و بزرگ ترین سپر محکم در برابر تبلیغات منفی دشمنان دانست.
وی اضافه کرد: البته از این تعداد، 70 شبکه را شبکه های استانی تشکیل می دهد که ظرفیت بزرگ برای تلاش، خدمت و مقابله با هجمه های رسانه ای دشمنان است.
معاون امور استان های صدا و سیما با تاکید بر کیفی سازی برنامه های رسانه ملی، این امر را عاملی برای فرهنگ سازی توصیف کرد.
دکتر دارابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه ملی همراه با دولت و قوای سه گانه است، خاطرنشان کرد: البته با تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فعالیت قوه مجریه با استفاده از تعبیری مبنی بر اینکه «دولت میدان دار است»، امروز صدا و سیما همکاری و تبیین اقدامات انجام گرفته توسط دولت را در صدر برنامه ها قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه مچ گیری ممنوع است، اضافه کرد: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی، ضعف پوشش شبکه ای در پنج هزار نقطه کشور یک آسیب است که باید با تخصیص اعتبارات لازم با همکاری دولت و مجلس، سیگنال رسانی انجام شود.
وی رقابت برنامه های تلویزیونی را در شرایط زمانی امروز دنیا بسیار سخت عنوان کرد و در این راستا وظیفه شبکه های استانی که رسالت آن ها پرداختن به مسائل توسعه پایدار منطقه شان است را بسیار مهم دانست.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آئین بر تهیه برنامه های اقناع کننده و پوشش شبکه ای مناسب سیما تاکید کرد و خواستار ارتقای کیفیت برای اقناع مخاطب شد.
محمدرضا صالحی همچنین خطاب به مجلس شورای اسلامی، خواستار تصویب قانونی شد که در قالب آن مدت زمان مدیریت های دولتی مشخص شود.
وی تصویب این طرح را به مشابه مشخص بودن طول خدمت نمایندگان مجلس، تعیین تکلیف مدیر برای برنامه ریزی دانست.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به اثرگذاری برنامه های ماهواره ای اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های امروز صدا و سیما اقناع کننده نیست و بنا به قول مقام معظم رهبری یک ما هستیم و یک صدا و سیما.
صالحی تصریح کرد: کیفیت در برنامه سازی و استفاده از نیروهای مجرب باید در دستور کار قرار گیرد و انتظار می رود سریال هایی همچون پدر سالار را دوباره شاهد باشیم که زمان پخش آن، خیابان ها خلوت می شد.
وی بر ارتقای روحیه نقد پذیری تاکید کرد و با بیان اینکه وقتی برجام با رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری شکل می گیرد، اما برخی گفتند برجام منافع آمریکا است، گفت: امروز شاهدیم که آمریکا به دنبال فرار و خروج از برجام است چرا که برجام یعنی منفعت ایران و با این استدلال باید نگاه ها را تغییر دهیم.
وی یکی از افتخارات مهم دستگاه های اجرایی و مدیریت خراسان شمالی را فضای همدلی و همگرایی دانست و افزود: علاوه بر سیاست های ابلاغی کشور، فضای استان هم افزایی است و این امر زمینه را برای توسعه فراهم آورده است.
استاندار خراسان شمالی بر تدبیر و امید در ارتقای امید زندگی مردم تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آئین حادثه عاشورا و کاروان کربلا تا شام را یک رسانه سیار توصیف کرد و با بیان اینکه در این واقعه تاریخی دو جنگ سرد و نرم را شاهد بودیم، اظهار کرد: دو مبلغ خوب این حادثه در فضای اختناق و انزوای اهل بیت(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه این کاروان بذر اسلام ناب محمدی و آزادگی را پاشید، افزود: بنی امیه سیاست سایش اعتقادی را در پیش گرفته بود و تلاششان گسترش این تفکر انحرافی بود که سخنرانی زینب کبری(س) توطئه های آن ها را برملا کرد.
وی رسانه کربلا را رسانه ای کم خرج، بدون ابزار و امکانات و در شرایط زمانی سخت تاریخ اما افشاگر و اثرگذار دانست و ادامه داد: این آگاهی به موقع هم چهره خائنان را آشکار کرد و هم چهره خادمان را.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رسانه کار ظریف و دقیقی را بر عهده دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که رسانه از مردم جلوتر باشد، خاطرنشان کرد: رسانه ها چشم انداز ارائه دهند، در باورهای مردم اثر گذار باشند و با یک تیتر، اسم و خبر دنیایی از آگاهی را به مردم انتقال دهند.
حجت الاسلام یعقوبی در بخشی از سخنان خود از تغییر مدیرانی که تجربه لازم را کسب نموده و عملکرد آن ها رضایت بخش است، انتقاد کرد و یادآور شد: مدیر زمانی که سرعت لازم را برای اجرای برنامه ها گرفته، حکم وی تغییر می کند که باید در این امر بازنگری شود.
وی همچنین با تاکید بر مدیریت ریلی گفت: باید مدیریت ها ریلی باشد یعنی مدیر به فکر ریل گذاری در راستای توسعه و پیشبرد اهداف باشد و مدیر بعدی با ادامه راه و ریل گذاری بیشتر مسیر را هموار سازد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه با وجود محدودیت فراوان در بودجه های کشور، در برنامه ششم به صدا و سیما توجه ویژه ای شده است، گفت: برنامه های صدا و سیما به منزله کالای عمومی در دسترس مردم است.
هادی قوامی با بیان اینکه اجازه برداشت 100 میلیون دلار از صندوق عمومی به صدا و سیما داده شده است، اضافه کرد: باید با تولید آثار فاخر، برنامه های کیفی تری در صدا و سیما تولید شود تا حریف قدری برای برنامه های ماهواره ای که در ترکیه تولید می شود، باشد.
وی ویژگی برنامه های خوب در صدا سیما را کلی بودن و در بر گرفتن همه اقشار، یک پارچگی و تنوع و توجه به نیروهای انسانی با استعداد عنوان کرد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در این آئین مبنای کار خود را تعامل با مردم در تهیه برنامه ها ذکر کرد و گفت: تلاش بر این است از نظر برنامه سازی طراز برنامه های استانی ارتقاء یابد.
حمید قربانی جم اضافه کرد: در این راستا به شهرستان های خراسان شمالی سفری خواهم داشت و پس از هماهنگی با فرمانداران در هر شهرستان خبرنگاری از صدا و سیما به صورت دائم مستقر می شود تا اخبار به هنگام مخابره شود.
امیر هوشنگ آذردشتی، مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان شمالی نیز انتقال 20 روزه امکانات به سایت اداری صدا و سیما، ارتقای وضعیت نیروهای صدا و سیمای استان، برگزاری کلاس های آموزشی، توجه به کیفی سازی برنامه های مرکز، حضور جدی در شبکه های ملی، تولید 20 موسیقی فاخر با مجوز کشوری و میزان رضایت 90 درصدی مردم از برنامه ها را بخشی از اقدامات انجام شده در طول 650 روز خدمت خود در این استان عنوان کرد.
به گزارش ایکنا در این آئین ضمن تکریم دکتر امیر هوشنگ آذردشتی، حمید قربانی جم با حکم رئیس سازمان صدا و سیما، به عنوان مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی معارفه شد.
captcha