اعلام کاندیداتوری 140 نفر در انتخابات هیئات مذهبی استان مرکزی
کد خبر: 3654492
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

اعلام کاندیداتوری 140 نفر در انتخابات هیئات مذهبی استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری انتخابات هیئات مذهبی استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 320 ‌هیئت مذهبی در سامانه طوبی ثبت شده است و 140 نفر نیز کاندیدای اعضای شورای هیئات مذهبی در شهرستان‌های استان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جمعه، 5 آبان، همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای هیئات مذهبی استان مرکزی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در این رابطه گفت: ساماندهی هیئات مذهبی و برگزاری انتخابات در راستای ثبت هیئت و صدور مجوز دنبال می‌شود.
 وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در حوزه هیئات مذهبی یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی هیئات مذهبی در قالب تشکلی از دل خود هیئت‌ها تحت عنوان شورای هیئات مذهبی است.
وی ادامه داد: در هر شهرستان، شورای هیئات مذهبی تشکیل می‌شود، از اعضای همین شورا، رئیس شورا نیز انتخاب می‌شود که رؤسای هر شهرستان شورای هیئات مذهبی استان را تشکیل می‌دهند، رؤسای هیئات مذهبی استان‌ها در قالب شورای هیئات مذهبی کشور فعالیت دارند و بر روند فعالیت استان‌ها نظارت می‌کنند.
حجت‌الاسلام چمانی گفت: از استان ناظرانی برای رصد انتخابات شهرستان‌ها اعزام می‌شود و نظارت بر روند برگزاری انتخابات استان توسط ناظران تهران صورت می‌گیرد. امسال پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی همزمان با سراسر کشور 5 آبان برگزار می‌شود. قوانین انتخابات و اساس نامه جهت بررسی به هیئات مذهبی شهرستان‌ها ارسال شده و تعیین صلاحیت‌ها نیز انجام شده است فقط هیئت‌های ثبت شده حق شرکت در انتخابات دارند.  
این مقام مسئول اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی، مداحان، کانون فرهنگی، تبلیغی مردمی و انجمن های اسلامی می‌توانند در سامانه طوبی ثبت نام کنند. یک‌هزار و 320  هیئت مذهبی در سامانه ثبت شده است و 140 نفر نیز کاندیدای اعضای شورای هیئات مذهبی در شهرستان‌های استان هستند.
captcha