ششمین كنگره بین‌الملی سلامت زنان در شیراز آغاز به كار كرد
کد خبر: 3654526
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

ششمین كنگره بین‌الملی سلامت زنان در شیراز آغاز به كار كرد

گروه اجتماعی:‌ ششمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان با حضور اساتید، صاحب‌نظران و دانشگاهیان داخلی و خارجی در شیراز آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم فتتاحیه ششمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان امروز، 26 مهرماه با حضور اساتید، صاحب‌نظران و دانشگاهیان داخلی و خارجی در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد.

كامران باقری لنكرانی، رئیس مركز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت علوم پزشكی شیراز در این مراسم گفت: با توجه به نقش محوری زنان در سلامت خانواده و جامعه، این سمینار برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی افزود: سالانه حدود 60 هزار تولد در كشور ثبت می‌شود، لذا بهداشت باروری سلامت زنان باردار به‌عنوان یكی از اولویت‌های جامعه، به‌عنوان محور ششمین سمینار سلامت زنان تعیین شد.

لنكرانی با بیان اینكه به سلامت باروری با نگاه دینی پرداخته نشده است، گفت: در كشوری جوان كه حدود 40 در صد جمعیت را افراد زیر 30 سال تشكیل می‌دهند، بحث باروری و سلامت جنسی یكی از مباحث مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تصریح اینكه باروری و سلامت جنسی یكی از عرصه‌های آسیب‌زا در جامعه محسوب می‌شود، گفت: نیاز است كه به این معقوله توجه جدی شود .

وی با اشاره به اینكه علی‌رغم نبود آمارهای رسمی اما به نظر می‌رسد سالانه حدود 200 هزار سقط جنین حادث شود، گفت: متاسفانه روند بیماری‌های عفونی آمیزشی در كشور ما به رو افزایش است و از دیگر سو تمایل به ازدواج، فرزند‌آوری و طلاق در ایران آمار خوبی ندارد.

لنكرانی گفت: سلامت باروری را صرفاً در چهارچوب سلامت جسمی نباید دید بلكه باید به آن به‌عنوان مقوله‌ای كه در حیطه سلامت اجتماعی، روانی و معنوی تاثیرگذار است، پرداخت.

رئیس ششمین سمینار سلامت زنان با بیان اینكه تلاش در این سمینار بر این است كه یك نگاه میان رشته‌ای به سلامت زنان داشته باشیم، گفت: هدف این است كه به این موضوع نگاه جامع‌تری داشته باشیم و در بحث سلامت باروری با یك نگاه بومی برخواسته از باورهای دینی بتوانیم به معضلات بپردازیم و حتی جلوی شكل گیری مشكلات را سد كنیم.

وی یادآور شد:: ششمین سمینار سلامت زنان، با حضور 32 سخنران داخلی و خارجی از دانشگاه‌های سراسر كشور و برخی نقاط جهان طی دو روز برگزار می‌شود.

رئیس ششمین سمینار سلامت زنان گفت: تعداد 494 مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شد كه از این تعداد 390 مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شده است.

captcha