طرح ملی بشری ویژه دانش آموزان دختر مناطق محروم آذربایجان غربی آغاز شد
کد خبر: 3654529
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

طرح ملی بشری ویژه دانش آموزان دختر مناطق محروم آذربایجان غربی آغاز شد

گروه اجتماعی: مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان غربی گفت: طرح ملی بهبود وضعیت بهداشتی و آموزشی دانش آموزان دختر ویژه مناطق محروم با اولویت مدارس شبانه روزی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، کبری یاری اظهار کرد: دوران بلوغ یکی از حساسترین دوران در زندگی است  که اگر نوجوان در این دوران از حمایت جسمی وروحی  خوبی برخوردار باشد به احتمال زیاد در آینده با بیماریهای کمتری مواجه خواهد شد.

وی گفت: امروزه عدم آگاهی در رابطه با مسائل بهداشت بلوغ در دختران نوجوان ، به عنوان مهمترین ضعف مطرح است  که بدون شک حامل موارد آسیب زای متعددی در آینده خواهد بود. آموزش های بلوغ به دانش آموزان کمک میکند که این مرحله را به طور طبیعی وبا نشاط وسلامتی پشت سر گذاشته وپا به عرصه بزرگسالی بگذارند.

یاری عنوان کرد: طرح بشری با هدف افزایش آگاهی وتغییر نگرش وکسب مهارت دانش آموزان در زمینه بهداشت بلوغ   وپیشگیری از بیماریهای خاص این دوران وارتقای آگاهی ونگرش والدین، مدیران ومربیان مدارس شبانه روزی  در زمینه بلوغ دختران، دوره اول متوسطه در سطح استان با اعتبار وزارتی وحمایتهای برون سازمانی و خیرین  اجرا می‌شود.
captcha