بررسی قالب‌های نغمات دینی و پخش آثار مختلف قرآنی در «الحان آسمانی»
کد خبر: 3654534
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

بررسی قالب‌های نغمات دینی و پخش آثار مختلف قرآنی در «الحان آسمانی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: شبکه قرآن و معارف سیما به منظور بررسی قالب‌های گوناگون نغمات دینی و پخش آثار مختلف در زمینه‌های قرائت، ابتهال و ... از قاریان برجسته، برنامه «الحان آسمانی» را تولید و پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبکه قرآن و معارف سیما برنامه جدیدی تحت عنوان «الحان آسمانی» به بررسی شکل‏‌ها و قالب‏‌های گوناگونِ نغمات دینی، اعم از قرائت قرآن، ترتیل، تواشیح، ابتهال، مدائح دینی، مناجات، نشید دینی و اذان در سرزمین‏‌های مختلف اسلامی، و واکاوی ویژگی‏های فنی آن‏ها، خواهد پرداخت.
«الحان آسمانی» دربرگیرنده بخش‏‌های تصویری گوناگونی از آثار قاریان، مرتلان، مبتهلان، منشدان، گروه‏های تواشیح و مؤذنان کشورهای اسلامی از جمله ایران، مصر، سوریه، عراق، مراکش، الجزایر، ترکیه، حجاز و حاشیه خلیج فارس است. علاوه بر این، برخی از قاریان، مبتهلان، مؤذنان طراز اول و گروه‏های برتر تواشیح کشور، در قسمت‏های مختلف این برنامه ایفای نقش خواهند کرد.
غلامرضا شاه‏میوه، مهدی دغاغله، احمد ابوالقاسمی، محمدرضا شهیدی‏پور، سید محسن موسوی بلده، محمود لطفی‏نیا و احمد لیایی کارشناسان فنی، و سید امین میرزایی نیز طراح و پژوهشگر این برنامه است.
یادآور می‌شود، این برنامه که در چهل قسمت تولید می‏شود کاری از گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما، و به تهیه‏کنندگی و کارگردانی فرهاد غفوریان است که قرار است تا حدود یک ماه دیگر تقدیم علاقه‌مندان شود.
captcha