دولت از طرح گردوی پیوندی به عنوان برنامه مردمی اقتصاد مقاومتی، حمایت می‌کند
کد خبر: 3654551
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳

دولت از طرح گردوی پیوندی به عنوان برنامه مردمی اقتصاد مقاومتی، حمایت می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی با تاکید بر گسترش طرح گردوهای پیوندی توسط جهاد دانشگاهی استان، گفت: دولت از طرح گردوی پیوندی به عنوان برنامه مردمی اقتصاد مقاومتی، حمایت می کند.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،‌ با اشاره به اینکه بحث گردوی پیوندی، از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این برنامه به بحث مردمی بودن اقتصاد مقاومتی می پردازد و علاوه بر اشتغال خوب، بازارهای صادراتی را در بر می گیرد که ما را بر صادرات غیر نفتی متکی می سازد.
وی ادامه داد: این طرح مربوط به سازمان جهادکشاورزی استان بوده و پیمانکاری آن را قرار است جهاد دانشگاهی خراسان شمالی بر عهده گیرد.
نمایده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز با اتکا به مباحث دانش بنیان، طی برنامه ای پنج ساله قرار است 560 هکتار زمین را به باغات گردوی پیوندی تبدیل نماید.
صالحی اضافه کرد: تا پایان امسال قول شروع کار داده شده و قرار است 10 هکتار زمین زیر کشت برود که در این راستا باید جهاد دانشگاهی، جدول های معقولانه هزینه کرد و اعتبارات را به صورت سالانه به استانداری تحویل دهد.
وی با بیان اینکه استانداری متعهد شده که اعتبارات لازم برای ایجاد زیر ساخت این پروژه را پرداخت نماید، گفت: با همکاری و کمک جهادکشاورزی خراسان شمالی، زمین مورد نیاز به متقاضیان کار زیر مجموعه جهاد دانشگاهی واگذار می شده و در ایجاد زیرساخت ها دولت کمک می کند.
captcha