اتحادیه قرآنی لرستان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین استان شد
کد خبر: 3654552
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

اتحادیه قرآنی لرستان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین استان شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان به عنوان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین استان منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: این اتحادیه به عنوان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد اربعین استان منصوب شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری و پربار کردن فعالیت‌های قرآنی در میان برنامه‌های اربعین از محوریت برنامه‌های این کارگروه است، اظهار کرد: طی این امر در نظر گرفته شد که مؤسسات قرآنی در بحث جمع‌آوری نذورات فعال شوند.

امیدیان تصریح کرد: همچنین در استان این دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی برای این امر معنوی با محوریت مؤسسه خورشید آل‌یاسین شهرستان دورود انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان دورود با اسکان روزانه 70 نفر همراه با سه وعده غذایی برای زائرانی که به مرز مهران خواهند رفت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: همچنین پنج موکب در نجف اشرف و هفت موکب در کربلای معلی پذیرای زائران پیاده وری اربعین خواهد بود.

امیدیان اضافه کرد:در این موکب‌ها برنامه‌هایی چون محافل انس با قرآن، حضور فعالان قرآنی، ویژه برنامه‌های قرآنی کودک و نوجوان و دیگر کارهای فرهنگی ـ قرآنی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان ب ا اشاره به اجرای طرح «نذر مسافر کربلا»، عنوان کرد:  طی این طرح در نظر داریم که 20 هزار زوار استان لرستان که ویزا دریافت کرده‌اند به نیابت از یکی از شش شهید استان در عتبات عالیات حضور پیدا کنند.

امیدیان در خصوص برنامه‌ای که در زمینه اعزام فرزندان و همسران شهدا با همکاری بنیاد شهید استان طی ایام اربعین انجام می‌شود، اظهار کرد: مقرر شد که مدیریت این امر با بنیاد شهید استان باشد تا زمینه اسکان آنها فراهم شود.

وی تأکید کرد: همچنین هر کدام از موکب‌ها مزین به تصاویر شهدای شاخص استان و همچنین شهدایی که حشد الشعبی عراق دارد و طی توافقی که با آنها انجام داده‌ایم، صورت گیرد.

امیدیان تصریح کرد: همچنین وصیت‌نامه شهدای استان نیز طی دفترچه‌هایی در اختیار زوار پیاده‌روی اربعین قرار می‌گیرد.

captcha