انتقاد نماینده مردم بجنورد از عملکرد وزیر کار
کد خبر: 3654553
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵

انتقاد نماینده مردم بجنورد از عملکرد وزیر کار

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان از عملکرد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اجرای فاز دوم پتروشیمی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،‌ علی قربانی نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان، شب گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با بیان اینکه به کسی چک سفید نداده ایم و در صورت عملکرد ضعیف وزیر استیضاح می شود، اظهار کرد: ربیعی در آستانه دریافت کارت زرد سوم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از ربیعی برای تصدی وزارت کار حمایت کردیم اما عملکرد وی در خراسان شمالی اصلا رضایت بخش نبوده است، ادامه داد: وی از وزرایی است که مدت خدمتش در تصدی وزارت به یکسال نمی رسد و استیضاح می شود.
وی اضافه کرد: دو سال است که طرح توسعه فاز دوم پتروشیمی از طریق مجمع نمایندگان خراسان شمالی در حال پیگیری است و هر روز یک بهانه از سوی وزارت و پاسخ شفافی دریافت نمی شود که نشان از ضعیف مدیریتی وزیر دارد.
نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهوری که به خطا رفت در سال های گذشته توسط نمایندگان استیضاح می شد، امروز برخی از دولت مردان کارها را با جدیت تمام پیگیر می شدند، خاطرنشان کرد: حتما عمر دولت نباید چهار سال باشد، حتی در صورت به خطا رفتن رئیس جمهور باید استیضاح و رای گیری مجدد برگزار شود.
قربانی در ادامه سخنان خود از روند بروکراسی اداری و همکاری با سرمایه گذاران انتقاد کرد و گفت: سرمایه گذار هماگ با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی و اجرای طرحی که برای دو هزار نفر اشتغال زایی می کند، چهار سال به دلیل اختلاف اداره کل راه و شهرسازی و اوقاف پروژه ای تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه آیا باید در آلمان دنبال سرمایه گذار بگردیم وقتی چنین افرادی پول به استان آورده و معطل مانده اند، افزود: پروژه های اقتصاد مقاومتی به معنی وارد کردن هر پروژه ای به این طرح نیست بلکه باید تصمیمات اساسی گرفته شود.
وی تصریح کرد: ربیعی به عنوان دبیر اجرایی ستاد مقاومتی اعلام نماید که پس از برگزاری جلسات متعدد، چه میزان پول به استان خراسان شمالی آورده است؟
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز در این جلسه پیشنهاد داد پنج پروژه اساسی برای اقتصاد مقاومتی تعریف و همه دستگاه های اجرایی برای به سرانجام رساندن آن همت کنند.
هادی قوامی اضافه کرد: بحث آب و برداشت غیر مجاز از چاه ها باعث نشود که بیل از دست کشاورز بیفتد، موضوع آب یک پروژه اقتصاد مقاومتی است و در صورت ادامه روند فعلی سال های بعد دچار مشکل می شویم.
وی با اشاره به وضعیت فرودگاه بجنورد با بیان اینکه نمی شود با موانع طبیعی روبرو شد، پیشنهاد احداث فرودگاهی جدید 30 کیلومتر خارج از بجنورد را داد تا از هزینه کرد برای کم کردن ارتفاع کوه و غیره جلوگیری شود.
نماینده مردم اسفراین یکی از مسائل مهم اقتصاد مقاومتی را خارج کردن مجتمع های تولیدی از گروه سوم به گروه دو و یک دانست و خواستار اجرای طرح توسعه مجتمع پتروشیمی بجنورد و کارخانه فولاد اسفراین شد .
قوامی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه این مجتمع ها از هزینه کرد در بسیاری از پروژه ها سوددهی بهتری برای استان داشته و چرخه تولید و صادرات نه در استان بلکه در منطقه را فعال می کند، خاطرنشان کرد: خرید 230 هزار تن لوله نفت از کارخانه لوله گستر اسفراین به معنای گردش پولی عظیم در داخل استان و قطع کردن دست واسطه ها است.
captcha