اگر فرصت خدمت صادقانه را مغتنم ندانیم از زیانکاران خواهیم بود
کد خبر: 3654569
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

اگر فرصت خدمت صادقانه را مغتنم ندانیم از زیانکاران خواهیم بود

گروه اجتماعی: معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید مردم را از خود برانیم و با صبر با همگان برخورد بکنیم، گفت: اگر فرصت خدمت صادقانه را مغتنم ندانیم از زیانکاران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه همه ما دارای 2 قدرت هستیم، اظهار کرد: قدرت شخصی و فردی مانند عقل، تفکر و قدرت اجتماعی مانند مسئولیتی که داریم، دو قدرتی است که به ما از سوی خداوند داده شده است.
وی افزود: این قدرت که از سوی خداوند به ما داده شده تنها زمانی دارای ارزش است که در مسیر ایمان، خدا و خدمت به خلق قرار بگیرد و اگر توانستیم از این خدمت در مسیر کمک به محرومین و مستضعفین استفاده کنیم حق واقعی آن را ادا کرده ایم.
اژه‌ای با اشاره به اینکه ما باید از مسئولیت خود برای تحقق عدالت و خدمت به مردم استفاده کنیم، تأکید کرد: اگر در مسیر خدمت به خدا و خلق او حرکت می‌کنیم باید بتوانیم در برابر انتقادات و نقدها نیز با صبر و بردباری برخورد کرده و توان خود را در مسیر خدمت به محرومین به کار ببندیم.
وی با اشاره به اینکه سرور، نشاط و شادابی ما زمانی است که در مسیر خداوند، گره ای از خلق باز می‌کنیم، عنوان کرد: نباید مردم را از خود برانیم و با صبر با همگان برخورد بکنیم .
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: به جای گرایش به باندها، احزاب و جناح‌ها باید به سمت خداوند گرایش داشته باشیم .
وی اظهار کرد: وقتی انسان به دنیای امروز نگاه می کند و می بیند که چه کسانی بر ملت های خود حکومت می کنند و مدعی حکمرانی بر دنیا نیز هستند، به تفاوت حاکم و رهبر جامعه خود با دیگر رهبران دنیا پی خواهد برد.
اژه‌ای گفت: همه باید از فرصت خدمت رسانی به مردم و از فرصتی که با خون شهدا و جانفشانی ایثارگران به دست ما رسیده برای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی استفاده کنیم و بدانیم که اگر این فرصت را برای خدمت صادقانه مغتنم ندانستیم از زیانکاران خواهیم بود.
وی بیان کرد: مشکلات همیشه بوده و خواهد بود اما نباید در برابر این مشکلات شانه خالی کنیم بلکه باید مراقب هوای نفس خود باشیم و در همه جا از خداوند استمداد بطلبیم.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه قرآن، اهل بیت و نماز بهترین ابزار استمداد از خداوند است، عنوان کرد: اگر در مسیر تقوا و ایمان قرار بگیریم بدون شک خداوند کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم از این پس فشارها بر قوه قضائیه افزایش یابد، افزود: اما این فشارها ما در اجرای سیاستهای کلی قوه قضائیه غافل نخواهد کرد و به دنبال پیاده کردن آن ها خواهیم بود.
محسنی اژه ای تأکید کرد: از هر فعال اقتصادی که در جهت سرمایه گذاری اقتصادی و فعالیت های سالم اقتصادی گام بردارد قوه قضائیه به طور کامل حمایت خواهد کرد.
وی بیان کرد: این قوه با تمام توان با مفسدین اقتصادی و کسانی که به بیت المال، انفال و اموال مردم دست اندازی میکنند برخورد خواهیم کرد و در این مسیر هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستیم.
معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: با کسانی که در مسیر  اقدامات قوه قضائیه با تهدید، فریب و تطمیع در برابر قوه می ایستند، با روحیه جهادی و انقلابی خواهیم ایستاد.
وی همچنین از مقابله دستگاه قضاء با برهم زنندگان آرامش اقتصادی جامعه خبر داد و گفت: به همه کسانی که به دنبال ارتقاء سطح اقتصادی و فرهنگ اسلامی جامعه هستند دفاع می کنیم و موظفیم به این افراد کمک کنیم.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نقش رسانه در جامعه امروز، اظهار کرد: رسانه یکی از ابزارهای ارتقاء دانش مردم است و می تواند در جهت افشای مفاسد و همچنین بیان عیب ها و نقص ها جامعه کمک کند.
وی بیان کرد: از رسانه‌هایی که در جهت آرامش و ارتقاء جامعه حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم اما اگر از این طریق امنیت جامعه مخدوش شود بدون واهمه از هیاهوها و دروغ‌پردازی‌ها با عاملان ناامنی برخورد می‌کنیم.
اژه ای در پایان یادآور شد: امروز عده ای به دروغ میگویند اهالی رسانه را زندانی کرده‌اید، این در حالی است که هرگز اینگونه نیست اما معتقد هستیم که با متخلف در هر صنفی باید به تناسب خود برخورد شود.
captcha