زیست ایمانی جهانی موثرترین راه برای صلح‌سازی است
کد خبر: 3654579
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص):

زیست ایمانی جهانی موثرترین راه برای صلح‌سازی است

گروه حوزه‌های علمیه: معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای ایجاد صلح در جهان تاکید کرد: زیست ایمانی جهانی موثرترین راه برای صلح‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبری، معاون بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیة امروز 27 مهر در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی در سالن عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در سخنانی در مورد صلح‌سازی ایمان‌محور در فضای مجازی گفت: جهان معاصر عرصه‌ای آکنده از نزاع و چالش و درگیری میان انسان‌ها و ملت‌ها و دولت‌هاست و برای رفع آن راهی جز تلاش جمعی برای صلح‌سازی نیست.

وی افزود: صلح‌سازی ایمان‌محور یکی از مدل‌های صلح‌سازی است که کنشگران دینی تلاش می‌کنند تا صلح و ثبات و زیست ایمانی را برای جامعه بشری چه در زندگی حقیقی و فضای مجازی به همراه بیاورند. 

معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند به جای نزاع بر حوزه وسیع‌تر صلح تاکید کنند واژه صلح‌سازی را ترجیح می‌دهند.

قنبری با اشاره به ویژگی مصلحان صلح‌ساز عنوان کرد: تعهد والا، حضور تاریخی در صحنه منازعات و نقش ایشان در سوق دادن افراد درگیر به سمت صلح و ثبات از جمله ویژگی‌های مصلحان صلح‌ساز ایمان‌محور است.

وی افزود: اسلام‌شناسان و فقها در برهه‌های تاریخی نقش خود را در این راستا یعنی صلح‌سازی ایمان محور عملیاتی کرده‌اند و امروز بیش از هر روز به این مقوله نیازمند هستیم.

قنبری با اشاره به 28 تعریف از فضای سایبر گفت: قلمرو پویای جهانی که هدفش ایجاد، ذخیره، استخراج و استخدام و مدیریت اطلاعات و مشتمل بر دستگاه های زیرساخت و ارتباطات از راه دور است آخرین تعریفی است که از فضای مجازی ارائه شده است.

وی با اشاره به چهار فاز برای حضور دینداران در فضای مجازی افزود: دیجیتال‌سازی محتوای دینی اولین فاز در این عرصه است که امروز کتابخانه‌های بزرگ دیجیتالی در این راستا در معرض همه است؛ فاز دوم ایجاد وبگاه‌های مراجع تقلید و علمای اسلامی و دیگری وبگاه‌های تعاملی که نقش کاربر را به صورت مضاعف نشان می دهد و چهارمین راه تجربه زیست سایبری دینی است.

معاون بین‌الملل المصطفی تصریح کرد: مدل صلح‌سازی سه عنصر اصلی دارد؛ در عنصر صلح سازی، مواردی مانند صلح وجود دارد و دین پیامی است که می‌توان از طریق آن صلح را به جهان انتقال دهیم و اسلام‌شناسانی هستند که در طول تاریخ به این مقوله مبادرت کرده‌اند زیرا دین مخاطب همه جهان است.

وی تاکید کرد: ایمان شبکه‌ای با تاکید بر برادری دینی و زیست ایمانی و تجربه زیست ایمانی در فضای مجازی و تاسیس جامعه جهانی زیست ایمانی که همه در آرزوی آن هستیم و به سمت آن حرکت می‌کنیم.

captcha