شوراهای اسلامی تجلی‌گاه بروز اراده امت در حکومت است
کد خبر: 3654586
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

شوراهای اسلامی تجلی‌گاه بروز اراده امت در حکومت است

گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: شوراهای اسلامی تجلی‌گاه بروز اراده امت در نهاد حکومت بوده و نهادی است که از همان نخستین روزهای انقلاب مورد توجه و تأکید بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از شورای شهر لاهیجان، فرداد جنابی، رئیس شورای شهر لاهیجان در آئین معارفه شهردار جدید لاهیجان که دیروز در سالن اجتماعات دانشکده سما لاهیجان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به مردم نجیب و فرهیخته لاهیجان را به ما ارزانی داشت و این توفیق را مرهون خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، آزادگان و جانبازان و ایثارگران می‌دانم.

رئیس شورای شهر لاهیجان افزود: شوراهای اسلامی تجلی‌گاه بروز اراده امت در نهاد حکومت بوده و نهادی است که از همان نخستین روزهای انقلاب مورد توجه و تأکید بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی قرار گرفته و همواره بر تأسیس آن تأکید فرمودند.

وی گفت : در انتخابات 29 اردیبهشت امسال نیز مردم همیشه در صحنه در جای جای کشورمان در پاسخ به ندای رهبر فرزانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند و حماسه دیگری در تاریخ پر افتخار کشورمان رقم زدند.

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: به استناد بند 1  تبصره 3  ماده 71  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شوراهای شهر است که در همین راستا، اعضای شورای شهر دور پنجم تلاش کردند تا فردی بعنوان شهردار لاهیجان انتخاب شود که توانمند بوده و شایستگی  این مسئولیت خطیررا به همه لحاظ داشته باشد.

وی افزود: پس از برگزاری نشست های متعدد با کاندیدهای تصدی شهرداری ، اعضای شورای شهر در نهایت مهندس مسعود کاظمی را به عنوان شهردار لاهیجان انتخاب نمودند و این انتخاب با نگاه مثبت حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان، دفترامور شهری و استاندار معظم گیلان روبرو شد و صدور حکم شهردار لاهیجان در ظرف مدت پنج روز بیان کننده انتخاب صحیح شورای شهر لاهیجان است.

جنابی گفت: هیچ کس کامل نیست و ما خود را مبرا از اشتباه نمی‌دانیم و امیدواریم مسئولان، شهروندان عزیز، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و فعالان فضای مجازی همراه ما در شورای شهر باشند و ما را برای رسیدن به اهداف و برنامه های شهری یاری کنند.

وی با قدردانی از تلاش ها و زحمات ارزشمند مهندس آگشته شهردار سابق لاهیجان، از تلاش های مهندس مرتضی پور سرپرست شهرداری که در طول تصدی سرپرستی شهرداری، روند رو به رشدی در همه زمینه ها به خصوص پرداخت حقوق معوقه پرسنل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را داشته است، تشکر کرد.

 

captcha