سازمان ملل دولت میانمار را مقصر ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان خواند
کد خبر: 3654593
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

سازمان ملل دولت میانمار را مقصر ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان خواند

گروه بین‌الملل: دو تن از مشاوران ویژه سازمان ملل اعلام کردند که دولت میانمار از مسلمانان روهینگیایی در برابر خشونت‌ها حمایت نکرده است.

سازمان ملل دولت میانمار را مقصر ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان خواندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دو مشاور ویژه سازمان ملل دیروز اعلام کردند که دولت میانمار به تعهدات بین‌المللی خود برای دفاع از مسلمانان روهینگیایی در برابر خشونت‌هایی که در ایالت راخین صورت گرفت، عمل نکرده است.

«آدم دینگ» و «ایوان سمیونوویچ»، مشاوران ویژه سازمان ملل همچنین اعلام کردند که پاسخ جامعه بین‌الملل به بحران میانمار ناکافی بوده است.

آنان در ادامه تأکید کردند که جامعه بین‌الملل نیز به اندازه دولت میانمار در عمل به تعهدات خود و کمک به اقلیت مسلمان در میانمار شکست خورده است.

از ماه آگوست گذشته، بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیایی در نتیجه اقدامات خشونت آمیز ارتش میانمار و پاکسازی بی‌رحمانه نژادی در ایالت راخین، خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها از میانمار در خواست کرده است که به عملیات نظامی در ایالت راخین پایان دهد و شرایط مناسب را برای بازگشت آوارگان فراهم کند. اما با این حال شورای امنیت نیز درخواست خود را به طور جدی پیگیری نکرده و با امتناع از صدور قطع‌نامه علیه دولت میانمار، این کشور را برای کمک به مسلمانان روهینگیایی تحت فشار قرار نداده است./
captcha