آموزه‌های دینی و قرآنی، تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3654595
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

آموزه‌های دینی و قرآنی، تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم عنوان کرد و با تأکید بر استفاده از ظرفیت معنویات و آموزه‌های دینی در این راستا، گفت: پرداختن به موضوع معنویات و آموزه‌های دینی، تنها راه درست، سریع، منطقی و عالمانه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، با قدردانی از پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی در این اجلاس گفت: اقتصاد مقاومتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دو سیاست کلی است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان نظام ابلاغ شده است.
وی، مقابله با افزایش آسیب‌های اجتماعی و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی برخی علوم غربی مانند روان‌شناسی و علوم اجتماعی، راه‌حل‌های مفید و قابل اجرایی ارائه می‌دهند؛ ولی این علوم از ظرفیت ارزشمندی به نام دین بی‌بهره هستند.
خدابخش با تأکید بر لزوم توجه بیش‌ازپیش روحانیت به موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: افتخار می‌کنیم که درس دین و اخلاق را در پای منبر روحانیت فراگرفته‌ایم و معتقدیم که کوتاه‌ترین و سریع‌ترین روش مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پرداختن به مقوله دین است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، آرامش قلبی را در ذکر و یاد خداوند دانست و ادامه داد: بدون توجه به آموزه‌های قرآن کریم، ایجاد آرامش درونی برای انسان‌ها امکان‌پذیر نیست و معنویت در زندگی اجتماعی و فردی آن‌چنان‌که بایدوشاید وجود نخواهد داشت.
خدابخش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، به نام دین و تشیع محقق شده است، تصریح کرد: حتی اگر بتوانیم بندبند دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم بدون توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی نمی‌توانیم به موفقیت‌های مورد انتظار برسیم.

captcha