عمل به محتوای آیه اولی الامر، راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه
کد خبر: 3654611
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

عمل به محتوای آیه اولی الامر، راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

گروه معارف: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت قاین گفت: اگر جامعه‌ای تنها به آیه 59 سوره نساء؛ «ایهاالذین امنو اطیعوالله و اطیعوا رسول و اولی‌الامر» عمل کند، بسیار در جامعه و ترویج فرهنگ قرآن، کاربردی‌تر است تا اینکه با انواع قرائت و محافل‌های تیکنیکی، انس با قرآن را پیاده کنیم.

فاطمه نظری، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت قاین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: زمینه‌ نشر و ترویج معارف قرآنی در جامعه  با تدبر در آیات قرآن و عمل کردن  به دستورات قرآن کریم در تمام برنامه‌های زندگی است.
وی با بیان اینکه شاخص ترویج قرآن درجامعه،  بیشتر عمل به قرآن است، افزود: با عمل به قرآن است که می‌شود آیات و دستورات قرآن را در جامعه پیاده کرد و ترویج داد.
این معاون آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت قاین بیان کرد: آموزش قرائت، مسابقه و نمایشگاه‌های قرآنی، پیش زمینه‌ای برای گرایش به سوی قرآن است.
نظری با بیان اینکه چندین سال مجری برگزاری مسابقات اوقاف بودم، افزود: شرکت در بعضی مسابقات قرآنی، با قضاوت‌ها و یا صحبت‌هایی  از سوی مسئولین ویا شرکت‌کنندکان احساس کدری بیشتری در روحیه و جسم انسان به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: جلسات خانگی قرآن در ظهور فرهنگ قرآنی در جامعه، بهترین جایگاهی است که می‌شود با کمک آن، قرآن را با تدبر، قصه‌های قرآنی و دستورات درست وارد خانه ها کرد. 
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت قاین بیان کرد: اگر جامعه‌ای تنها به آیه(ایهاالذین امنو اطیعوالله واطیعورسول و الولی الاامر) عمل کند، بسیار در جامعه و ترویج فرهنگ قرآن، کاربردی‌ترهست تا اینکه با انواع قرائت و محافل‌های تیکنیکی، انس با قرآن را پیاده کنیم.
نظری در خصوص ارتباط با قرآن در زندگی اجتماعی یک شهروند مسلمان ایرانی، افزود: زندگی شهروند ایرانی به برکت خون شهدا و رهبر کبیر انقلاب و حضور رهبر معظم انقلاب، متفاوت است.
وی ادامه داد: سفره‌های سرشار از نور دراجتماع پهن شده است که فقط باید مدیریت کرد تا افراد به بی‌راهه نروند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت قاین اظهار کرد: مخالف مسابقات و یا نمایشگاه‌های یا کلاس‌های اموزشی تجوید، صوت و لحن قرآنی نیستیم اما این موارد به تنهایی کافی نیست.
نظری یادآور شد:  به فرموده رهبر معظم انقلاب، این موارد باید پیش‌زمینه‌ای برای عمل به قرآن کریم باشد.
captcha