مرحله استانی دوازدهمین جشنواره «مدهامتان» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3654619
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره «مدهامتان» در سنندج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با شرکت ۲۰۰ نفر از برگزیدگان استانی امروز، 27 مهرماه در مجتمع فرهنگی -هنری فجر سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری جشنواره مدهامتان اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌‌های مساجد کشور در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام الکترونیکی 526 نفر در مرحله اول این مسابقات قرآنی افزود: در مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی 68 نفر با هم رقابت پرداختند.

گلباغی عنوان کرد: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش های 9 گانه جشنواره امروز در مجتمع فجر سنندج و در رشته صحت قرائت نماز نیز همزمان با روز جمعه، 28 مهرماه در محل امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار می‌شود.

وی کشف استعدادهای درخشان قرآنی را مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره مدهامتان ذکر و بیان کرد: در راستای اجرای این برنامه  12 حافظ قرآنی را در بخش خواهران در استان شناسایی کردیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان با اشاره به اینکه سه رشته از این مرحله از مسابقات استانی بوده است، اعلام کرد: مسابقات بخش بانوان شامل چهار رشته قرائت(تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه  و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

وی به رده سنی شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات اشاره و عنوان کرد: سن تمامی شرکت‌کنندگان غیر از رشته ی تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز بین ۱۸ تا ۳۰ سال بوده است و برگزاری مرحله استانی ویژه بانوان در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم (حقیق) در رده سنی بالای ۱۸ سال الزامی است.

گلباغی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

گلباغی عنوان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام می شوند.

وی یادآورشد: در بخش آقایان اسماعیل تمهیدی، منوچهر گرامیاری، حسین عبدالملکی و صبا خاوریان مقدم در بخش بانوان داوری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان را عهده‌دار هستند.

captcha