افزایش 40 درصدی موقوفات در سردشت
کد خبر: 3654656
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
شمسی بیان کرد:

افزایش 40 درصدی موقوفات در سردشت

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: در حوزه حقوقی موقوفات نسبت به سال گذشته در سردشت پیشرفت چشم گیری حاصل شده و این شهر، حدود 40 درصد شاهد افزایش در موقوفه های منفعتی و انتفاعی بوده است.

رحمان شمسی رئیس اوقاف و امور خیریه سردشت در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی(ایکنا) از آذربایجان غربی، با تاکید بر ثبت 9 موقوفه جدید در سردشت، اظهار کرد: موقوفه های منفعتی و انتفاعی ثبت شده در شش ماه نخست سال جاری سردشت، بیشتر در مصارف عام المنفعه و برای احداث مسجد، خانه عالم و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با اشاره به رفع موقوفات نیمه نخست سال جاری، عنوان کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، دوباب مغازه موقوفه با متراژ 58 مترمربع به ارزش 8 میلیارد ریال در سردشت رفع تصرف گردیده که در این راستا از متصرفین مبلغ 192 میلیون ریال جریمه برای هردومغازه در 4 سال دریافت گردیده است.

وی افزود: در سال جاری یک مرکز مشاوره و ثبت وقف جدید، در محل ساختمان اداری اوقاف سردشت بوده و همچنین اخذ اسناد دفترچه ای به تک برگی  در سردشت به ۷۵ عدد رسید.

رئیس اوقاف و امورخیریه سردشتبا اشاره به بیمه‌های تحت پوشش فنی و اجتماعی، بیان کرد: از آغاز سال جاری، 93 نفر از خادمین مساجد تحت پوشش این بیمه ها قرارگرفته و همچنین 60 فقره اخذ اسناد جدید برای موقوفات ثبت شده است.

وی در راستای برنامه های انجام شده در این 6 ماهه سال جاری ادامه داد: انعقاد سه تفاهم نامه در راستای هم اندیشی و تعامل وقف با دفتر اجرائی شهرستان، و همچنین راه اندازی مرکز مشاوره، و یک مورد پرونده حقوقی تشکیل، و به نفع اوقاف صادر شد.

وی با اشاره به سیاست های 6 ماه دوم سال جاری، تصریح کرد: چندین برنامه و طرح، اعم از شناسنامه کردن موقوفات در راستای حفاظت و صیانت وقف، تمدید قراردادی های اداری، و تشکیل مراسمات مذهبی از جمله ثبت نام 615 نفر در حفظ قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه سردشت اجرا خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه سردشت در رابطه با همکاری مسئولین و مردم عنوان کرد: بزرگترین مشکل وقف در حال حاضر  در سردشت، نا آگاهی مردم و نبود اطلاعات جامع در رابطه با سوالات شرعی، حقوقی و قانونی وقف بوده که باعث به هدر رفتن موقوفات در این شهرستان می‌شود.
captcha