برپایی کرسی‌های نفحات القرآن با حضور 3 چهره جدید + صوت و عکس
کد خبر: 3654697
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

برپایی کرسی‌های نفحات القرآن با حضور 3 چهره جدید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: نفحات القرآن در طول ماه محرم 1396، بیست و دو کرسی تلاوت در مساجد و هیئات مختلف استان تهران با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و استعدادهای نوجوان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت موسسه نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است. این طرح بتدریج با تبلیغاتی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت. این کرسی‌های تلاوت به مناسبت دهه دوم محرم الحرام در هیئات و مساجد مختلف استان تهران برگزار شد.

کرسی های نفحات، با حضور 3 چهره جدید برگزار شد+صوت و عکس

صد و سی هفتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، 20 مهرماه، پنجشنبه از ساعت ۲۰ با تلاوت متین عشوری در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) واقع در خاوران غرب، کوچه شهید گلخن برگزار شد.

صد و سی و هشتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن یکشنبه، 23 مهرماه با تلاوت دکتر امجدیان برگزار شد. در این کرسی تلاوت بنا بود تا مهدی رشتبری، قاری نوجوان خوشخوان و از اعضای گروه سبیل الرشاد به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بپردازد که وی به علت شکستگی پا در فوتبال به این کرسی تلاوت نرسید. همچنین صد و سی و نهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، یکشنبه با تلاوت حسین نجفلو، قاری ممتاز کشورمان در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد.

صد و چهلمین کرسی تلاوت نفحات القرآن دوشنبه، 24 مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء با تلاوت وحید خزایی همراه بود. در این کرسی تلاوت که بنا بود، حبیب صداقت تلاوت کند، به دلیل حضور حبیب صداقت در شورای عالی قرآن، جهت تلاوت در کرسی اذانگاهی شورا، وحید خزایی به عنوان قاری جایگزین در این کرسی تلاوت کرد که مورد استقبال اهالی شهرک پاسداران قرار گرفت.

آخرین کرسی تلاوت نفحات القرآن که مصادف با آخرین شب ماه محرم الحرام بود در هیئت حضرت علی اکبر(ع) واقع در خیابان دماوند، پس از پل خاقانی، خیابان شهید عرب از ساعت 20 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود ابطحی برگزار شد. در صد و چهل و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، حسین قلعه‌نویان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

کرسی های نفحات، با حضور 3 چهره جدید برگزار شد+صوت و عکس

یکی از اهداف نفحات‌القرآن از برگزاری این کرسی‌ها در حسینیه‌ها و هیئات، ایجاد زمینه‌ای برای جذب اقشار مختلف مردم به استماع تلاوت قرآن کریم، ترویج فرهنگ  قرآنی در هیئات است؛ چرا‌ که متأسفانه، قرآن کریم در بیشتر هیئات و جلسات عترت، جایگاهی ندارد و اگر هم قرآنی تلاوت شود در اول مراسم و برای تبرک جلسه و جمع شدن مردم است. در حالی که مقام معظم رهبری در دیداری که ۱۸ خرداد ۹۵ با جامعه قرآنی داشتند، تأکید کردند: «جلسات تلاوت قرآن باید رواج پیدا کند. منظور از جلسه‌‌ تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل شود، افراد حاضر شوند،‌ قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت -کمتر یا بیشتر- قرآن بخواند؛ مستمعین [هم] فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. اصلاً جلسه برای قرآن. مثل اینکه جلسه برای محبّت اهل‌ بیت علیهم‌السّلام می‌گذاریم - جلسه‌‌ مرثیه یا جشن برای ائمه علیهم‌السّلام - یکی از دو ثقل، اهل‌ بیت(ع) هستند، یک ثقل دیگر هم قرآن است؛ جلسه برای قرآن بگذارید».

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت‌های این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

حسین نجفلو

کد

دریافت

وحید خزایی

کد

دریافت

حسین قلعه‌نویان

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha