آخرت‌‎گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم
کد خبر: 3654738
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
بیات:

آخرت‌‎گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم

گروه سیاسی: امام جمعه موقت زنجان گفت: آخرت‌‎گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در همه امرو خودرا ملزم به رعایت تقوای الهی بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، امام جمعه موقت زنجان ظهر امروز جمعه ۲۸ مهر در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: تقوای الهی یکی از مهمترین مسایلی است که در قرآن کریم و مشی خاتم الانبیا و اهل بیت (ع) مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاق و مساله‌ای از نگاه باریتعالی مخفی نیست، افزود: نبود تقوا اتفاقاتی از جمله حادثه عاشورا را رقم زد و در مجلس یزید که همه نفس‌ها در سینه ها حبس بود، حضرت زینب کبرا، یادگار پسر امیرالمومنین علی (ع) به پا خواست و با ذکر صلوات بر خاتم الانبیا، خطبه قرای خود را بیان کرد.

حجت‌الاسلام بیات با اشاره به تاکید خدای متعال در خصوص سرنوشت افرادی که آیات الهی را تکذیب کردند، تصریح کرد: همانطور که کارهای زیبا شخصیت زیبا به انسان می‌دهد، اعمال زشت نیز شخصیت بد برای انسان ترسیم می‌کند و بر همین اساس در دین مبین اسلام بر پرهیز از گناهان کوچک تاکید شده است.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به آیه 10 از سوره مبارکه روم، تاکید کرد: در این آیه شریفه می‌خوانیم: «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ»؛ «آنگاه فرجام كسانى كه بدى كردند [بسى] بدتر بود [چرا] كه آيات خدا را تكذيب كردند و آنها را به ريشخند مى‏ گرفتند». که می‌توان گفت یزید مصداق سرنوشت افرادی است که «أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ» هستند لذا باید در انتخاب مسیر خود دقت کنیم و در مسیری گام بگذاریم که ادامه دهنده راه قرآن و اهل بیت باشد.

حجت‌الاسلام بیات در پایان با تاکید بر اینکه آخرت‌‎گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، تصریح کرد: منش محسن حججی را مورد توجه داشته باشیم و آخرت‌گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در همه امور خود تقوای الهی را مورد نظر داشته باشیم.

captcha