کمک پیروان ادیان به یکدیگر بدیهی‌ترین وظیفه انسانی است
کد خبر: 3654747
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کشیش بارو:

کمک پیروان ادیان به یکدیگر بدیهی‌ترین وظیفه انسانی است

گروه حوزه‌های علمیه: کشیش بارو تاکید کرد: کمک پیروان ادیان به یکدیگر بدیهی‌ترین وظیفه انسانی است در غیر این صورت ما از حیوانات هم که در مشکلات همدیگر را یاری می‌کنند کمتر خواهیم بود.

کشیش بارو امروز 28 مهرماه در حاشیه مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی فضای مجازی که در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم انجام شد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تاکید بر تعامل بیشتر میان ادیان گفت: فکر می‌کنم برای تبیین نقش فضای مجازی در توسعه فرهنگ ادیان توحیدی در جهان هنوز زود است که سخنی بگوییم، زیرا زیرساخت منظم و ساختار نظام‌مندی برای آن شکل نگرفته است.

وی افزود: برپایی چنین کنفرانس‌ها و نشست‌هایی می‌تواند زمینه گفت‌و‌گوی میان ادیان را بیش از گذشته فراهم کند و توسعه و تداوم آن می‌تواند به ایجاد هماهنگی بیشتر در این عرصه منجر شود.

کشیش بارو با تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای ایجاد همکاری بیشتر میان فعالان دینی تصریح کرد: عوامل مهمی مانند زیست محیطی افراد و بسیاری از مسایل دیگر در شکل‌گیری گفت‌وگو و دوری و نزدیکی پیروان ادیان نقش دارد.

بارو تاکید کرد: ما در مسیحیت به‌شدت به بحث نزدیکی و تعامل با پیروان ادیان دیگر تاکید داریم زیرا ما باید به عنوان انسان به یکدیگر کمک کنیم و اگر نکنیم از حیوانات نیز پایین‌تر خواهیم بود و سبب تنزل جایگاه انسانی ما خواهد شد چیزی که متاسفانه در دنیای امروز ما در بین گروه هایی رخ داده است.

captcha