سفیران دوچرخه سوار «از حرم تا حرم» به راه افتادند/ طی مسافت 1500 كیلومتری شیراز تا مشهد
کد خبر: 3654756
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

سفیران دوچرخه سوار «از حرم تا حرم» به راه افتادند/ طی مسافت 1500 كیلومتری شیراز تا مشهد

گروه اجتماعی: حركت گروه دوچرخه سوار «از حرم تا حرم» به‌منظور طی مسافت 1500 كیلومتری حرم شاهچراغ(ع) تا حرم امام رضا(ع) از شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گروه 5 نفری دوچرخه سوار «از حرم تا حرم» » به‌منظور طی مسافت 1500 كیلومتری حرم شاهچراغ(ع) تا حرم امام رضا(ع) شامگاه گذشته، 27 مهرماه از حرم شاهچراغ(ع) به راه افتادند.

عصمت صادق‌زاده، سرپرست گروه در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: این گروه متشكل از 5 نفر از دوچرخه‌سواران گروه آذرخش شیراز است كه از سال 89 تاكنون چنین حركتی را هر ساله در دستور كار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینكه این گروه تقریباً 15 روز مسافت شیراز تا مشهد مقدس را ركاب خواهد زد، افزود: شعار گروه «از حرم تا حرم» صرفه‌جویی در مصرف انرژی است تا آیندگان هم بتوانند سهمی از نعمت‌های خدادادی كشورمان داشته باشند.

صادق‌زاده با تصریح اینكه این گروه برنامه‌های متنوعی را تاكنون انجام داده است، گفت: در آذرماه سال گذشته ما موفق شدیم مسیر 1200 كیلومتری ماهشهر تا بندرعباس را ركاب بزنیم اما امسال مسافت شیراز تا مشهد 1500 كیلومتر است ضمن اینكه چون بیشترین مسافت این دو حرم نیز كویری است لذا مسلماً سفری سخت‌تر و سنگین‌تر را در پیش خواهیم داشت.

وی اظهار كرد: برنامه ما در مشهد مقدس زیارت دسته جمعی حرم امام رضا(ع) و رساندن پیام گروه مبنی بر صرفه‌جویی انرژی به زائران حرم رضوی است.

صادق‌زاده در پایان به معرفی اعضای گروه پرداخت و گفت: من به عنوان سرپرست گروه، فرحناز عالی‌منش مربی گروه، حسین آشنا راهنمای گروه، حسین عابد مسئول فنی و علیرضا ذوالریاستین مسئول تداركات در این برنامه حضور داریم.

captcha