مشکل کشور را آمار و شعار حل نمی‌کند/ تحقق «اقتصاد مقاومتی»، راه غلبه بر دشمن دیوانه
کد خبر: 3654759
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

مشکل کشور را آمار و شعار حل نمی‌کند/ تحقق «اقتصاد مقاومتی»، راه غلبه بر دشمن دیوانه

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد راه غلبه بر دشمن را تکیه بر توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این عربده‌کشی‌ها و لات‌بازی‌های مرد دیوانه‌ای که دیوانه‌بازی او را علم کرده‌اند تا از ما امتیاز بگیرند، هم جواب او را داده و شکستش می‌دهید و هم این‌که در داخل از این مشکلات خودمان را نجات می‌دهیم که نسخه‌اش را رهبری اقتصاد مقاومتی بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 28 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی با اشاره به ورود اهل بیت(ع) به شام همزمان با اول ماه صفر گفت: امام سجاد(ع) وقتی از سفر کربلا به مدینه برگشتند، در همان لحظه ورود در دروازه مدینه و در اجتماع مردم، قضایای سفر و مصائب را برای مردم نقل کردند.
وی ادامه داد: مردم دیدند حضرت دائم از شام می‌گویند، عرض کردند، یابن رسول‌الله، عزیزان شما را در کربلا کشتند، شما از شام حرف می‌زنید. امام سجاد(ع) فرمودند: آنچه در کربلا بود، شهادت بود، شهادت سنت و سیره و نقطه آخرین عمر همه ماست اما مصیبت در شام بود.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حضرت در بیان این مصائب شام فرمودند: «وقتی می‌خواستند ما را وارد مجلس یزید کنند، تمام 84 زن و بچه را به طناب بسته بودند، یک سر طناب به بازوی عمه‌ام زینب و یک سر طناب به دست من، این زن و بچه مثل دانه‌های تسبیح به طناب کشیده شده بودند، ما که می‌رفتیم این بچه‌های کوچک عقب می‌افتادند، این‌ها را با تازیانه می‌زدند، این‌ها می‌دویدند و روی‌هم می‌ریختند و با این وضعیت وارد مجلس یزید شدیم.
بیان امام سجاد از مصائب اسرا، بیان آموزه‌های اصیل سیاسی بود
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: بیان امام سجاد(ع) تنها برای بیان مصیبت، اشک و گریه نبود بلکه عمدتاً برای بیان یک آموزه اصیل سیاسی برای همه شیعیان در همه زمان‌ها بود، یعنی با این وضعیت اهل‌بیت وارد مجلس یزید شدند اما مرعوب قدرت یزید نشدند، عظمت خود را در مقابل یزید از دست ندادند، مستصوع توانمندی‌ها و درندگی‌های یزید نشدند، با همه این شرایط اهل‌بیت(ع) ابتکار عمل را به دست گرفتند، یزید را وادار به انفعال کردند.
وی به بیان شرح وقایع رخ‌داده برای اسرا در کاخ یزید پرداخت و تصریح کرد: زینب کبری(س) در چنین وضعیتی شروع به صحبت کردند، تن صدای، مطالب و خطبه زینب(س)، تمام قدرت و توان یزید را مانند طومار درهم پیچید، فریاد زد «لقد استصغره عظمتک یا یزید»، یزید، پوچی، ناچیزی، تمام این قدرت پوشالی تو را من زینب اسیر کوچک شمردم.
 وی اضافه کرد: حضرت ابتکار عمل را در دست گرفتند، حرف زدند، یزید مستأصل شد، مانده بود چه کند، تن صدای زینب فضای قصر را گرفته بود، همه متوجه و مجذوب کلام زینب کبری(س) شدند.
راهبرد اسرای کربلا، راهبرد عزت بود
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: یزید ناراحت شد، خواست کاری انجام هد تا دختر امیرالمؤمنین(ع) را ساکت کند، با چوب‌دستی که در دستش بود، بر لبه تشتی که جلویش قرار داشت، زد، اما این دختر علی(ع) است، مگر صدای زمزمه چوب بر لبه تشت، می‌تواند جلوی این صدا را بگیرد؟ لذا یزید مستأصل شد، دست به انفعال زد، از استیصال، عصبانیت و ناراحتی چوب را بر لب و دندان سربریده زد.
وی اضافه کرد: این‌که می‌گویند وقتی شروع کرد با چوب بر لب و دندان سر بریده زدن، زینب(س) گفت نزن، این‌طور نیست، زینب نگفت نزن، همه گفتند نزن، گفتند نزن، آن پیرمرد بلند شد گفت من دیدم این لب و دندان را پیغمبر بوسیده، تنها کسی که نگفت نزن، زینب کبری(س) بود، فرمود «وسع سعیک و ناصب جهدک فو اللّه لا تمحوا ذکرنا و لا تمیت و حینا»، هر کار می‌خواهی بکن، هرچه می‌توانی انجام بده، قسم به خدا نمی‌توانی یاد ما را از دل‌ها ببری و نمی‌توانی وحی ما را بمیرانی.
درست نیست منتظر نظر و عمل غرب و آمریکا باشیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که راهبرد اسرای کربلا در طول اسارت، راهبرد عزت بود، اظهار کرد: یک آموزه عزت به عنوان ذکر مصیبت امام سجاد(ع) از شام باید برای ما به عنوان یک خط مشی و راهبرد عظیم سیاسی در همه روابط بین‌المللی و تعاملات جهانی  قرار بگیرد. ما ملت «وسع سعیک» زینب(س) هستیم، ما شیعیان «لا تمحوا ذکرنا» دختر امیرالمؤمنین(ع) هستیم.
وی اضافه کرد: ما باید مرد و مردانه بایستیم و مشکلاتمان را با تکیه بر قدرت خودمان حل کنیم، چهار سال است رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنند، این درست نیست که دائم بگوییم فلان شخص آمریکایی چه گفت، چه نگفت، فلان کشور اروپایی چه حرفی زد، چه موضعی گرفت، «الکفر ملت واحده».
وی با بیان این‌که همه کفر به دنبال براندازی اسلام هستند، عنوان کرد: همه می‌خواهند ما را براندازی کنند، ما بیاییم در خود و در داخل کشور به قدرتمان تکیه کنیم، رهبری معظم مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را بیان و راهکارها و شاخصه‌هایش را معین کردند، بازهم ما چشممان به خارجی‌ها باشد.
تولید داخلی جوابگوی بازار 80 میلیونی کشور است
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر لزوم تقویت تولید داخلی، افزود: رهبر انقلاب چند روز گذشته فرمودند من با سرمایه‌گذار خارجی مخالف نیستم، اما سرمایه‌گذاری خارجی که بخواهد چشم ما به دست دیگران باشد و آنها بیایند پول خرج کنند و برای ما کار تولید کنند، این درست نیست، ما یک کشور 80 میلیونی هستیم؛ اگر بنا شد راه کشور را به روی بازارسازی خارجی‌ها ببندیم، یعنی کشور ما بازار مصرف اتومبیل‌ها و پوشاک خارجی نشود و در را به روی این‌ها ببندیم، کارخانه‌ها و تولید خودمان به هر شکلی هست ولو ناقص و اشکال‌دار راه بیفتد، یک بازار 80 میلیونی با این منابع و ثروت، جوابگوی تولیدات داخلی ما هست، از بیرون چیزی نیاید.
وی اضافه کرد: این مؤلفه را معین کردند عید نوروز امسال در همین مکان فرمودند سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، شش ماه هم از سال می‌گذرد، مردم ماشین‌های رنگارنگ خارجی را بیشتر از تولیدات داخلی می‌بینند، چرا این‌همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ دو روز دیگر هم می‌گویند کارخانجات ماشین‌سازی ما ورشکست کردند، هزاران کارگر و کارمند بر بیکارها اضافه شدند.
مشکل کشور را آمار و شعار حل نمی‌کند
امام‌جمعه مشهد با انتقاد از ارائه آمار و ارقام متناقض و خلاف واقع، گفت: عزیزان، مشکل مملکت را آمار و شعار دادن حل نمی‌کند، در روز ملی استاندارد، یکی از مسئولان می‌گوید ما در شش ماهه اول امسال، یک‌ و نیم میلیون کار و اشتغال به وجود آوردیم، یک مسئول دیگر هم که خود در راس کار، تعاون، تولید  کارگر کشور است، یک ماه پیش در مراسم آغاز اشتغال در سال 96، گفت ما در این کشور بیش از 400 هزار شغل آن‌هم در صورت رشد اقتصادی نمی‌توانیم ایجاد کنیم، 600 هزارش بر زمین‌مانده.
وی افزود: مردم با این آمار متناقض چه می‌کنند؟ از یک‌ طرف می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی را اجرا و یک‌ و نیم میلیون شغل ایجاد کرده ایم، یک مسئول دیگر که خودش متولی کار است، می‌گوید در حالت رشد اقتصادی، بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم، ایجاد کنیم.
مشکل مسکن و اشتغال همه خانواده‌ها را در بر گرفته است
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مشکل اشتغال و مسکن جوانان، تصریح کرد: جوانان ما باسواد هستند، ما مشکل دارم، 12 میلیون دختر و پسر مقابل هم صف کشیدند، مشکل اشتغال و مسکن دارند، البته تنها بحث این جوانان نیست بلکه این مشکلات به خانواده‌ها کشیده شده است، این کانون را به هم ریخته و مسائل دیگر ایجاد کرده است.
وی افزود: رهبر این مملکت نسخه داد که بیایید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید، بیایید جلوی واردات را بگیرید، تولید را توسعه دهید، هم امکان تولید داخلی داریم و هم می‌توانیم جلوی واردات را بگیریم، بازار داخل پوشاک ما، بازار مصرف ترکیه و چین نباشد، بازار اتومبیل ما، بازار کارخانجات خارجی نباشد، این سیاست درست است؟
 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: ما برای حفظ عزتمان راه داریم، ما در این مملکت عزت ملی، امنیت، سلامت و پیشرفت می‌خواهیم، استعداد، قدرت، منابع ثروت، بازار مصرف و توان تولید داریم، همه این‌ها را به کار بیندازید تا این‌قدر بازار مصرفی دیگران نشویم.
وی ادامه داد: حضرت زینب(س) گفتند از ین بالاتر نیست، بازوی مرا با طناب بسته‌اند، عزیزان مرا کشته‌اند، سر بریده برادرم امام معصوم را در تشت گذاشته‌اند ولی من حرف می‌زنم، هم دشمن را شکست می‌دهم و هم اقتدار خودم و اهل‌بیتم را حفظ می‌کنم، شما می‌توانید این کار را انجام دهید.
تحقق «اقتصاد مقاومتی»، راه غلبه بر دشمن دیوانه است
آیت‌الله علم‌الهدی، راه غلبه بر دشمن را تکیه بر توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این عربده‌کشی‌ها و لات‌بازی‌های مرد دیوانه‌ای که دیوانه‌بازی او را علم کرده‌اند تا از ما امتیاز بگیرند، هم جواب او را داده و شکستش می‌دهید و هم این‌که در داخل از این مشکلات خودمان را نجات می‌دهیم، نسخه‌اش را رهبری اقتصاد مقاومتی بیان کردند.
captcha