برجام به سود ملت ایران نباشد آن را به فراموش خانه تاریخ می‌سپاریم
کد خبر: 3654766
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

برجام به سود ملت ایران نباشد آن را به فراموش خانه تاریخ می‌سپاریم

گروه سیاست و اقتصاد: آیت الله موسوی جزایری گفت: تا زمانی به تعهد خودمان به برجام پایبند هستیم که برای ملت ما سودی داشته باشد و هر گاه ببینیم برجام برای ما سودی ندارد و به مردم ضرر وارد می‌کند این تعهد را به فراموش خانه تاریخ می‌سپاریم و تا آن‌جا که بتوانیم در زمینه تولید انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم و بالاترین کار را در این زمینه انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نمازجمعه امروز 28مهرماه اهواز، اظهار کرد: به تمام مسئولان کشور تاکید می‌کنیم برای آنکه زیارت اربعین کامل و خوبی داشته باشیم، همه بسیج شوند تا مشکلات در این خصوص کاهش پیدا کند.

وی افزود: مراسم اربعین مراسم خاصی است که دارای عظمت ویژه و تکالیف خاصی برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که توسل به امام حسین (ع) همه دردها را دوا می‌کند، تصریح کرد: مسوولان برای آنکه کارها روان‌تر شوند و مردم راحت‌تر بتوانند در این کار خیر و سرنوشت‌ساز که خیر دنیا و عاقبت را به همراه دارد، شرکت داشته باشند، تلاش کنند.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: اولین جرقه‌ای که ملت را در بحث انقلاب به پیش برد، وفات مشکوک سید مصطفی خمینی بود. مراسم‌هایی که برای بزرگداشت او برگزار شد جرقه‌ای برای آغاز انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: امام (ره) در آن زمان در خصوص مرگ فرزندش گفت که مرگ مصطفی از الطاف خفیه است و این به معنی آن است که وفات سید مصطفی در ظاهر مصیبت است اما در باطن آن نعمتی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که بر سر ملت ایران چه گذشته است و اکنون به برکت انقلاب آزاد هستیم، اظهار کرد: هرچه بوده با وقوع انقلاب تمام شده است و اکنون مردم حر و آزاد هستند و باید قدردان این نعمت که انقلاب اسلامی است باشیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری، گفت: کشور ایران هیچ وقت برای لغو برجام پیش قدم نمی‌شود زیرا ما تعهد کرده‌ایم و بر تعهد خود ایستاده‌ایم و آن را نقض نخواهیم کرد اما اگر آمریکا این تعهد را پاره کند، آن وقت است که مقابل آن پاسخی سخت و دندان‌شکن خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در بحث برجام وجود دارد، ادامه داد: رییس جمهور آمریکا دیوانه‌وار و خارج از عرف بین المللی و عقلانی می‌تازد اما در این سوی برجام اتحادیه اروپا، چین و روسیه قرار دارند که اعلام می‌کنند کار آمریکا و رییس جمهور آن را قبول ندارند و از برجام حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در بحث برجام به دنبال آن هستیم تا ببینیم کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با ایران فقط تعارف زبانی می‌کنند یا در زمانی که آمریکا دست به تحریم و وارد کردن فشار می‌زند، آیا اقدامی عملی برای مقابله با آن انجام خواهند داد یا خیر؟

آیت الله موسوی جزایری گفت: تا زمانی به تعهد خودمان به برجام پایبند هستیم که برای ملت ما سودی داشته باشد و هر گاه ببینیم برجام برای ما سودی ندارد و به مردم ضرر وارد می‌کند این تعهد را به فراموش خانه تاریخ می‌سپاریم و تا آن‌جا که بتوانیم در زمینه تولید انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم و بالاترین کار را در این زمینه انجام خواهیم داد.


iqnakhouzestan@

captcha