ضرورت نهادینه‌سازی شیوه دشمن‌شناسی در کشور
کد خبر: 3654780
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
حجت الاسلام نکونام بین کرد:

ضرورت نهادینه‌سازی شیوه دشمن‌شناسی در کشور

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد گفت: چندین سال است که دشمنان با محاسبات غلط در مورد نفوذ و سیاست‌گذاری جهان به جلو آمدند و شکست خوردند و افرادی نیز با این محاسبات غلط هم‌راستا بودند؛ برای جلوگیری از ضرر‌های کشور و انقلاب باید مرام و شیوه دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 28 مهر در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه مردم ایران به این باور رسیده‌اند که سایه جنگ را برجام برنداشته است، اظهار کرد: اقتدار درونی، حضور مردم، پیوند با ولایت، اقتدار دفاعی و انسجام کشور سایه جنگ را برداشته است.
وی افزود: برجام به نفع دشمنان است، ضرر آن‌ها در این است که تنها به توقف صنعت هسته‌ای و رشد علمی کشور قانع نمی‌شوند بلکه آن‌ها خواهان محو انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم ایران هستند و طبیعی است که به خواسته خود نرسیده‌اند.
خطیب جمعه شهرکرد بیان کرد: هرچند رئیس‌جمهور یاوه‌گوی آمریکا یاوه‌گویی‌هایی در این زمینه کرده اما آن‌ها نمی‌گذارند که برجام به هم بخورد.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به بدعهدی آمریکا گفت: شکاف بین اروپا و آمریکا مطرح است اما مبادا باز هم مسئولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل دل‌بسته اروپا شوند.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً اروپا بین آمریکا و ایران در نهایت آمریکا را انتخاب می‌کند زیرا قسمت مهمی از اقتصاد اروپا به آمریکا وصل شده است.
خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: اروپایی‌ها حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌کنند و این بار درباره صنعت موشکی صحبت می‌کنند.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه مبادا دوباره کشور و مردم را با محاسبات اشتباه این بار در دام اروپا بیندازید و رشد اقتصادی را در کشور متوقف کنید، بیان کرد: تنها راه رشد کشور اقتصاد مقاومتی است که همه معتقد هستند پایه و اساس آن نیز در کشور وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که هنوز عده‌ای به اقتصاد مقاومتی دل نبسته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت صادرات در استان، افزود: تاکنون شناخت درستی از توانایی‌های استان در حوزه صادرات انجام نشده که در زمینه برنامه‌ریزی نیز از سوی مسئولان انجام نشده است.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به مظلومیت مردم میانمار و یمن و ضرورت کمک‌های مالی به آن‌ها گفت: مردم مظلوم یمن و میانمار به علت اسلام، ایمانشان و مقاومتشان مورد ظلم نظام سلطه، صهیونیست و آل سعود قرار گرفته‌اند و در وضعیت بسیار بدی هستند که وظیفه داریم به آن‌ها کمک کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به 4 آبان‌ماه سالروز سخنرانی افشاگرانه امام خمینی علیه پذیرش کاپیتولاسیون افزود: چندین سال است که دشمنان با محاسبات غلط در مورد نفوذ و سیاست‌گذاری جهان به جلو آمدند و شکست خوردند و افرادی نیز با این محاسبات غلط هم‌راستا بودند؛ برای جلوگیری از ضرر‌های کشور و انقلاب باید مرام و شیوه دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی نهادینه شود.
حجت الاسلام نکونام مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را عرصه اتحاد مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: این واقعه مانور مهم دوستداران آل‌الله و شیعه است که با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر جهان و برپایی موکب‌ها اثر زیادی در اتحاد مسلمانان جهان دارد.
وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و همدلی در استان از سوی مسئولان بیان کرد: سراسر استان با مشکلاتی از جمله آب، راه، بهداشت و درمان، اشتغال و مسئله تولیدات کشاورزی و عرضه آن مواجه هستند، بنابراین بهتر است یک‌صدا و یکدل بدون زیر سؤال بردن یکدیگر خواهان رونق استان باشیم که در غیر این صورت مطالبات اساسی استان یا روی زمین می‌ماند یا عقب می‌افتد.

captcha