همه ما در برابر قرآن، خجالت‌زده هستیم
کد خبر: 3654799
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

همه ما در برابر قرآن، خجالت‌زده هستیم

گروه شهرستان‌ها: معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش منشور عزت گفت: همه ما در برابر قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قرآن ناطق هستند، خجالت‌زده هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور، جمعه 28 مهرماه در همایش منشور عزت در بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک، گفت: همه ما در برابر قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قرآن ناطق هستند، خجالت‌زده هستیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه خیلی خوب به قرآن، نپرداخته و نمی‌پردازیم، اظهار کرد: قرآن در آخرت از انسان شکایت می‌کند که چطور برای همه چیز وقت داشتید و به دنبال رمز و راز همه چیزها به جز قرآن رفتید.
وی با تأکید بر لزوم حضور بیشتر قرآن در زندگی، تصریح کرد: باید از فرصت‌های مختلف برای انس بیشتر با قرآن کریم بهره بگیریم چراکه قرآن کتاب انسان‌ساز و الگوی خوبی برای زندگی است که باعث جذابیت انسان نیز می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور به تشریح عزت از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و ابراز کرد: عزت و عزیز بودن در اصل به معنای مقاومت در برابر فشارها است.
حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی با بیان اینکه منظور از عزت فقط عزت معنوی نیست، عنوان کرد: اگر در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، امنیت و ... پیرو مکتب اهل بیت(ع) باشیم، قطعاً عزیز خواهیم بود.
وی با بیان احادیث و روایاتی، عزت را در بارگاه الهی و اطاعت از خداوند متعال دانست و تصریح کرد: هر کسی که می‌خواهد عزت داشته باشد باید در وهله اول به سراغ خدا و در ادامه به سوی آنچه وابسته به عظمت خداوند است، مثل پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) برود.
حجت‌الاسلام موسوی‌هوایی با بیان اینکه عزت در اطاعت از خداوند متعال، پیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ولی فقیه است، اظهار کرد: اگر انسان اهل صبر و مقاومت نباشد، در راه حق استقامت نداشته باشد و نتواند خود را در فشارها و عصبانیت‌ها کنترل کند، هرگز به عزت نمی‌رسد.
وی با اشاره به فساد و ذلالت در دوران پهلوی، گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه با مقاومت در دوران دفاع مقدس و ایستادگی در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان، عزت ایران و ایرانی افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام موسوی هوایی، راه عزت را کلمه طیبه بیان کرد و افزود: برای کسب عزت باید هم‌، کلام پاک بگوییم و هم پاک کلام بگوییم.
یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) برادر گرامی ثامن‌الحجج(ع) در جنوبی‌ترین منطقه خراسان رضوی، در فاصله 22 کیلومتری گناباد و 290 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است که همه روزه به ویژه در ایام تعطیل و مناسبت‌های مذهبی پذیرای هزاران زائر و مسافر است.
captcha