غم و رنج مسلمانان گذراست
کد خبر: 3654806
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳
قاسمی‌زاده:

غم و رنج مسلمانان گذراست

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت کرمان، دستیابی کفار به مقام و آسایش دنیا را محدود دانست و گفت: غم و رنج مسلمانان نیز گذرا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در محل مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: خداوند، نظام عالم را بر اساس قوانین محکم و بدون تغییر اداره می‌کند.
وی با اشاره به بی‌اعتباری دنیا از نظر قرآن کریم افزود: خداوند در سوره آل عمران خطاب به پیامبر می‌فرماید، این زرق و برق کفار و گناهکاران دل شما را خالی نکند، زیرا دنیا بی‌ارزش و کم است و در ادامه قرآن جایگاه گناهکاران را جهنم اعلام می‌کند.
امام جمعه موقت کرمان، بسیاری از دستیابی کفار به مقام و آسایش دنیا را محدود دانست و گفت: غم و رنج مسلمانان نیز هم گذرا است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده بیان کرد: مقایسه کفار با مسلمانان یک قیاس بسیار اشتباه است، زیرا مؤمن در تمام وجوه زندگی خود خدا را در نظر می‌گیرد و از بسیاری امور به خاطر خدا صرف نظر می‌کند، اما آدم طاغوتی در معاملات و تمام زندگی خود منفعت خود را در نظر دارد.
وی افزود: برای به دست آوردن مال حلال و کم، هم نیاز به تلاش و زحمت است به همین دلیل قرآن می‌گوید با هر آسانی، سختی نیز همراه است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده اظهار کرد: امکانات و مقام دنیا، پایداری و وفا ندارد، یعنی زمانی که آدم به آن محتاج است پولش در دسترس نیست.
امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان باید تبیین شود، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید نخبگان علمی مورد توجه قرار بگیرند، نخبگان برای کشور می‌توانند دو کار اساسی بالا بردن رشد کشور و رفع مشکلات کشور را انجام دهند.
وی ادامه داد: چرا ما می‌توانیم موشک‌های پیشرفته بسازیم، اما از ساخت ماشین‌های جدید و پیشرفته باز مانده‌ایم.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده بر شناخت دشمن و راه‌های دشمنی دشمنان تأکید کرد و با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت: قطعا کشورهای دیگر نیز پشتیبان حرف‌های او هستند.
امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد: در حال گذراندن دوران بسیار سختی  هستیم و باید بسیار هوشیار باشیم تا مملکت ما آسیبی نبیند.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha