کنگره تاریخ و تمدن ایران در بم برگزار می‌شود
کد خبر: 3654812
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
وفایی:

کنگره تاریخ و تمدن ایران در بم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: چهارمین کنگره تاریخ و تمدن ایران در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۹۷ در بم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان دیروز جمعه، 28 مهر در جلسه بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شرق استان کرمان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌هایی میراث فرهنگی در چند سال آینده شهر بم به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.
وی افزود: در سال گذشته 16 هزار نفر گردشگر خارجی از شهر کرمان و 10 هزار گردشگر خارجی از شهر بم دیدن کردند که رتبه دوم حضور گردشگران خارجی به بم اختصاص دارد.
وفایی با بیان اینکه یکی از چهار شاخص معرفی کشور ایران، ارگ تاریخی بم است، تصریح کرد: دومین پایگاه جهانی کویر به زودی در فهرج راه‌اندازی می‌شود که برای مدیریت بهتر کویر و ایجاد امکان حضور گردشگران داخلی و خارجی مفید و موثر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: چهارمین کنگره تاریخ و تمدن ایران در فروردین و اردیبهشت ماه ۹۷ در بم برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: در استان کرمان 70 هزار اثر تاریخی وجود دارد که اعتبارات دولتی برای نگهداری و مرمت آنها کافی نیست و می‌طلبد معین‌های اقتصاد مقاومتی در استان ما را در این امر یاری کنند.
منبع: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان
captcha