آمریکا؛ شیطانی که هدفش سلطه بر جغرافیای اندیشه انسان‌هاست
کد خبر: 3654828
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

آمریکا؛ شیطانی که هدفش سلطه بر جغرافیای اندیشه انسان‌هاست

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان زابل گفت: آمریکا یک شیطان بزرگ است که هدفش، سلطه بر جغرافیای فکر و اندیشه انسان‌هاست، می‌خواهد بر دارایی‌های بشر مسلط شود و برای رسیدن به این هدف، از راه‌های مختلفی مثل کودتا، تحریم، جنگ نظامی و یا جنگ نرم استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، در خطبه‌های نماز جمعه، 28 مهرماه در مصلی المهدی(عج) این شهرستان، گفت: در قرآن کریم آمده است که شیطان به عزت خداوند قسم می‌خورد تا همه انسان‌ها را به‌جز آن عده‌ای که اصلا نمی‌تواند به آنان نزدیک شود، گمراه سازد؛ «قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ‏‏ إِلاَّ عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ؛ به عزت تو سوگند، همه آن‌ها را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خاص تو از میان آن‌ها».
وی ادامه داد: شیطان برای گمراه کردن بشر، از راه‌های مختلفی استفاده می‌کند، چون یک شیوه، برای همه جواب نمی‌دهد. لذا باید مراقب بود، نقاط ضعف خود را بشناسیم و ببینیم از کدام طریق بیشتر احتمال دارد تا در دام شیطان گرفتار شویم.
امام جمعه زابل بیان کرد: باید شیطان را شناخت؛ هر چیزی و هر کسی که انسان را از مسیر بندگی خدا منحرف کند، او شیطان است. امروزه کم مصداق شیطان در بین انسان‌ها نداریم؛ افراد زیادی به نیروی شیطان تبدیل شده‌اند.
وی افزود: یکی از مصادیق شیطان، امریکا است؛ همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند امریکا، شیطان بزرگ است. چون این حکومت، به‌دنبال خدعه و نیرنگ است، به‌دنبال گمراه کردن بشریت است، می‌خواهد تمام دنیا را تحت سلطه خود درآورده و با ایمان و توحید و انسانیت در مبارزه است.
کیخا اظهار کرد: امریکا یک شیطان بزرگ است که هدفش، سلطه بر جغرافیای فکر و اندیشه انسان‌هاست، می‌خواهد بر دارایی‌های بشر مسلط شود و برای رسیدن به این هدف، از راه‌های مختلفی مثل کودتا، تحریم، جنگ نظامی و یا جنگ نرم استفاده می‌کند.
وی بیان کرد: امروز رئیس این کشور، علیه سپاه پاسداران سخنرانی می‌کند، چرا؟ چون به اعتراف خود ترامپ در مناظرات ریاست جمهوری، داعش ساخته و پرداخته امریکاست و سپاه نیز دست داعش را در منطقه کوتاه کرده است.
امام جمعه زابل در پایان با اشاره به اینکه ایران همواره به برجام پایبند بوده است، افزود: ملت ایران، اهل دغل‌بازی و عهدشکنی نیست، اما در مقابل کسانی که با آنان عهدشکنی می‌کنند، سکوت نخواهند کرد.
captcha