جذب 180 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3654837
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

جذب 180 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر، 180 هزار کودک بازمانده از تحصیل، جذب شده و به چرخه آموزشی برگشتند که بهترین نمونه حقوق شهروندی بوده و افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر، 180 هزار کودک بازمانده از تحصیل، جذب و به چرخه آموزشی برگشتند که بهترین نمونه حقوق شهروندی بوده و افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاخص جهانی برای جذب افراد در نظام آموزشی 1 درصد و این رقم در ایران 02/0 درصد و در استان سیستان و بلوچستان 5/4 درصد است.  
وی خاطر نشان کرد: این رقم معادل جذب 90 برابر شاخص متوسط ملی و 4 برابر متوسط جهانی است؛ کسب این رکورد تحولی بزرگ در نظام آموزشی است و گامی مهم در جهت احیاء حق این کودکان است.
هاشمی همچنین به روند رشد کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ميزان درصد كشفيات مواد مخدر از سال ٩٢ تاكنون ٥ برابر شده است، بطوريكه ميزان كشف مواد مخدر در سال ٩٢ حدود ٤٠ تن بوده و در سال گذشته اين ميزان به حدود ٢٠٠ تن رسيده و در شش ماهه نخست امسال ١٢٥ تن كشف شده است.
وی در ادامه به سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک سرمایه اجتماعی و از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت استفاده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر دستگاه اجرایی در حوزه کار و ماموریت خویش باید از تشکیل سمن ها و حمایت از آن‌ها استقبال کند چرا که موفقیت و پیشبرد در اجرای امور در گرو همکاری و مشارکت خردورزان و فعالان اجتماعی است.
وی همچنین بر توجه به  افراد بی خانمان و کارتن خواب‌ها تأکید کرد و افزود: کرامت و شأن انسانی ایجاب می‌کند که هیچ انسانی در جامعه رها نشود؛ به همین منظور حمایت خیرین برای توجه به این افراد باید جلب شود.
هاشمی با تأکید بر راه اندازی گرم خانه‌ها برای افراد بی سرپناه و کارتن خواب‌ها، اظهار کرد: توجه به این افراد و در اختیار گذاشتن امکانات اولیه موجب ایجاد زمینه برگشت این افراد به  جامعه می‌شود و باعث می‌شود که این افراد متوجه شوند که ترد شده جامعه نیستند و جامعه به آن‌ها توجه دارد.
captcha