«خاک بدون مرز»؛ روایتی از یک مادر شهید که کارگاه مُهرسازی دارد
کد خبر: 3654846
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
به زودی در مشهد تولید می‌شود؛

«خاک بدون مرز»؛ روایتی از یک مادر شهید که کارگاه مُهرسازی دارد

گروه فرهنگی: فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان مشهدی در خصوص موضوع فیلم سینمایی «خاک بدون مرز»، اظهار کرد: این فیلم گریزی به موضوع دفاع مقدس زده است و قصه یک مادر شهید را روایت می‌کند که کارگاه مُهرسازی دارد و به موازات این قصه داستانی دیگر روایت می‌شود.

حسام حصاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مشهدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص موضوع فیلم سینمایی «خاک بدون مرز»، اظهار کرد: این فیلم گریزی به موضوع دفاع مقدس زده است و قصه یک مادر شهید را روایت می‌کند که کارگاه مُهرسازی دارد و به موازات این قصه داستانی دیگر روایت می‌شود.
این مدرس تئاتر ادامه داد: بخش دیگر این داستان در خصوص دزد جوانی به نام حبیب است که به همراه همسرش پیش این مادر شهید که مادر یک جانباز و مفقودالاثر نیز است، کار می‌کنند و حقوق دریافت می‌کنند اما حبیب از مادر شهید دزدی می‌کند و ماجرا به این شیوه پیش می‌رود.
این فیلمنامه‌نویس در ادامه گفته‌های خود، عنوان کرد: این فیلم که قرار بود مستند باشد نوعی تغییر و تحول را از جانب حبیب نشان می‌دهد و در انتهای فیلم پلاک پسر حاجی خانم همان مادر شهید پیدا می‌شود.
حصاری با اشاره به اینکه نوشتن این فیلمنامه دو سال طول کشید، بیان کرد: قرار بود شروع فیلمبرداری از تابستان باشد اما به دلیل آنکه می‌خواستیم فصل در فیلم سردتر باشد به اواخر پاییز انداخته شد و به امید خدا اواخر آبان فیلمبرداری آن شروع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این فیلمنامه دو بار بازنویسی شده است، تصریح کرد: بازیگرانی که در این فیلم حضور خواهند داشت از تهران و مشهد خواهند بود و در حال رایزنی با پروانه معصومی به عنوان بازیگر نقش اصلی و مادر شهید هستیم، هر چند که اصرارم بر این است که برخی از بازیگران این فیلم کاملا ناشناس باشند.
حصاری در خصوص انتخاب این سوژه، عنوان کرد: می‌خواستم مستندی بسازم در خصوص مادر شهیدی که شغلش مُهرسازی است و مهر نماز می‌سازد ولی از جایی به بعد تصمیم گرفتم این فیلم داستانی شود.
این کارگردان در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: تولید این فیلم با هزینه شخصی انجام می‌شود.
captcha