دنیازدگی؛ ریشه تمام شرارت‌ها
کد خبر: 3654859
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
رحیمی عنوان کرد:

دنیازدگی؛ ریشه تمام شرارت‌ها

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: با توجه به کلام مولای متقیان در نهج‌البلاغه می‌توان ریشه تمام شرارت‌ها را در دنیازدگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر دیروز جمعه 28 مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 111 نهج‌البلاغه آغاز و اظهار کرد: امام (ع) در اين بخش از خطبه اشاره به خوشی‌ها و ناپایداری دنیا می‌کند و می‌فرماید: شادمانى و نعمت آن پايدار نيست و از دردها و مشکلاتش کسى در امان نیست، سخت مغرورکننده و زيانبار است، متغيّر و زوال‌پذير و پايان گيرنده و نابودشدنى است و (سرانجام) ساکنان خودرا مى خورد و هلاک مى کند.

وی افزود: امام (ع) در ادامه نکوهش از زندگى دنياى مادى، به يکى ديگر از ويژه گيهاى بارز آن که دگرگونى سريع و جابه جايى نعمت‌ها و نقمت‌هاست، اشاره کرده مى‌فرمايد: «هيچ کس از دنيا شادمانى نديده جز اين که به دنبال آن او را با اشک و آه رو به رو مى‌سازد، و هنوز با خوشى‌هايش مواجه شده که او را به ناراحتى هاى پشت کردن (نعمتها) مبتلا مى‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: سپس در تأکيد اين معنى مى‌افزايد: «هنوز باران لطيف و ملايم راحتى و آسايش، بر او نباريده که بلاها را سيل آسا بر سرش فرومى بارد و به همين دليل «جاى تعجب نيست که هر گاه صبحگاهان به يارى کسى برخيزد، شامگاهان خود را ناشناس و بيگانه نشان دهد و اگر در يک طرف شيرينى و گوارايى داشته باشد در سوى ديگر تلخى به بار مى آورد و مرگ مى‌آفريند و هیچ خطری مثل دنیازدگی وجود ندارد ریشه تمام شر و شرور دنیازدگی است.

امام جمعه ابهر در ادامه به اول صفر، یادآور ورود کاروان اهل بیت امام حسین (ع) به شهر شام اشاره و تصریح کرد: این روز به جهات متعدد، نقطه اوج انجام مسئولیت پیام‌رسانی پیام‌آوران کربلای حسینی است که جشن یزید پلید را به عزای خاندان امیه و همه ظالمان تبدیل کرد.

وی افزود: اوج ثمره سالها فعالیت ضد فرهنگی در شام به مصاف قوت منطق و حق‌گویی و حق‌طلبی جبهه نور آمد و مضمحل شد. امام سجاد (ع) گرچه شرکت مستقیم در صحنه نبرد و درگیری روز عاشورا نداشت چون قضا و قدر الهی این بود که او شهید نشود و پدر هشت امام بعد از خود باشد تا خط امامت امت و هدایت جامعه ادامه یابد اما روح حماسی آن حضرت او را آرام نمی‌گذاشت. از این رو هر جا که مصلحت اقتضا می‌کرد و زمینه‌ای پیش می‌آمد، به افشاگری و استیضاح هیئت حاکم و در بار ستمکار اموی می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: حضرت سجاد(ع) در کوفه یک سخنرانی کرد و نتیجه این سخنرانی و افشاگری این بود که صدای گریه مردم بلند شد به یکدیگر می‌گفتند: هلاک شدید و متوجه نیستید که چه کار کردید و چه به سرتان آمده است.و حضرت در شام نیز که اوضاعش بسیار آشفته‌تر از اوضاع کوفه بود سخنرانی غرایی داشتند که فضای شام را کاملا دگرگون کرد.

امام جمعه ابهر در ادامه به مقایسه اوضاع شام پرداخته و گفت: مردم شام در اثر تبلیغات دشمن بیست و چند سال به حضرت علی (ع) ناسزا گفته بودند و در قنوت نمازهایشان بجای دعا به حضرت ناسزا گفتند اما همین مردم بعد از خطبه امام گریه می‌کردند و یک مرتبه صدای ضجه و زاری مردم بلند شد و یزید بدون سر و صدا مجلس را ترک کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکا بر علیه ملت شریف ایران و سپاه پاسداران در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: ترامپ در طول صحبتهای وقیحانه و توهین آمیز خود از جملات و کلماتی استفاده کرد که لایق خودش بوده است.

وی افزود: ترامپ در طول صحبتهاى چاله‌ميدانى و وقيحانه‌اش نسبت به حاكميت برآمده از رأى و اعتماد مردم و نيز متأثر از احكام مقدس شريعت اسلام، تعابيرى به‌كار مى‌برد كه بيشتر ترجمان واقعيت‌هاى خود آمريكاست همچنین ترامپ در ذيل سخنان اهانت‌آميز خود، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با اظهاراتى منفى ياد كرده و سپاه را نيروى مخصوص رهبرى نظام و ابزارى براى تبديل ايران به رژيم ياغى معرفى مى‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: اما اين‌كه سپاه را عامل تبديل ايران به كشورى ياغى بدانند، اين چيزى نيست جز نهايت كينه و ناراحتى كه آمريكا از عملكرد شايسته و فوق‌العاده اثرگذار سپاه دارد. البته براى سپاه همين مدال افتخار و مهر تاييد عملكردش بس كه فردى همچون ترامپ عكس‌العمل نشان داده و بالاخره حريف واقعى خود را شناسايى و تا جايى كمر بسته است كه يكى از تجربه‌هاى موفق قدرت دفاعى و مردمى كشورهاى اسلامى و بلكه ملت‌هاى مظلوم دنيا يعنى سپاه و بسيج را تحت فشارهاى گوناگون قرار بدهد.

امام جمعه ابهر در پایان به هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره و تصریح کرد: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید مهم است چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله‌ای برای جمع‌گرایی و اجتماعی شدن است.

captcha