آتش به اختیار، تکلیفی برای همه افراد جامعه اسلامی است/ منتظر بودجه و دستورات نمانیم
کد خبر: 3654871
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
كوششی:

آتش به اختیار، تکلیفی برای همه افراد جامعه اسلامی است/ منتظر بودجه و دستورات نمانیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی كشور با یادآوری منویات رهبری تأكید كرد كه آتش به اختیاری كه معظم‌له بیان فرمودند در حقیقت تکلیفی بود كه بر دوش همه افراد در جامعه اسلامی گذاشتند.

حجت‌الاسلام سیدحسین كوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره آتش به اختیار گفت: تعبیری كه معظم‌له در این باره بیان كردند در حقیقت تكلیفی بود كه بر دوش همه افراد در نظام اسلامی گذاشتند.

وی افزود: به خصوص در مسائل فرهنگی مسائلی مطرح می‌شد و می‌گفتند كه فرهنگ خود متولی و مسئول دارد و باید آن‌ها كار كنند و با وجود برخی از متولیان دولتی، بعضی‌ها مسئولیت را از دوش خود بر می‌داشتند.

كوششی با بیان اینكه آتش به اختیار در حقیقت یعنی حركت همگانی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی چرا كه همه در این باره مسئولند و همه باید حركت كنند، گفت: متأسفانه برخی‌ها از این واژه نیز بد برداشتند كردند و گمان كرده كه آتش به اختیار یعنی هر كاری دوست داری انجام بده.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی كشور ادامه داد: آتش به اختیار یعنی اینكه همه در چارچوب و قاعده و با هماهنگی و بر اساس منویات و توصیه‌ها برابر ضوابط و قوانین حركنند و منتظر این نباشد تا حتماً بودجه‌ای بیاید و یا اینكه كسی به آن‌ها بگوید چه كار كنند و یا اینكه نفر دوم باشند و منتظر اولی باشند تا حركت كنند.

وی ابراز امیدواری كرد: همان طوری كه تاكنون برخی از مجموعه‌ها نظیر مؤسسات قرآنی در این قسمت موفق بودند، همه افراد به خصوص قرآنیان نیز در این زمینه حركت كرده و در ارتباط با توسعه فرهنگ غنی دینی و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب كار و تلاش مضاعف خود را داشته باشند.

captcha