زمینه انس و عمل بیشتر به قرآن میان مردم فراهم شود
کد خبر: 3654872
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

زمینه انس و عمل بیشتر به قرآن میان مردم فراهم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: باید زمینه انس و عمل بیشتر به قرآن میان مردم فراهم شود تا از علوم قرآنی و مفاهیم آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمود هادی، مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن شاهد و بیان روشن و نور ظاهری است که به سوى شما فرستاده شد تا شما را از راه باطل به سوى حق و حقیقت رهبرى کند.
وی با اشاره به نقش تفکرات الهی در خروج از بی‌هویتی افزود: مدینه فاضله و انسان با فضیلت، در مکتب انبیا پرورش خواهد یافت محبت و مهرورزی متقابل، میان جامعه اهل ایمان تحقق پذیر است، توجه به همه ابعاد انسان را، تنها در مکتب اهل‌بیت و دین اسلام می‌توان جستجو کرد، بنابراین خروج از بی‌هویتی و پوچی در زندگی، در سایه تفکرات الهی، ایمانی محقق خواهد شد.
 وی با استناد به آیه 174سوره نساء خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اى مردم! دلیل روشن از طرف پروردگارتان براى شما آمد و نور آشکارى به سوى شما نازل کردیم.
حجت‌الاسلام هادی ادامه داد: از آن‌جا که قرآن‏ کتاب زندگى و حیات است، خداوند در آن توجه خاصى به تعالیم سازنده زندگى معنوى‏ کرده است و از آن‌جا که قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر به سوی سعادت و تکامل معنوی است، بدیهی است که دارای ویژگی‌های معنوی فراوان ‌باشد.
مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، یادآور شد: نامه ثبت عقايد و اخلاق و اعمال انسان‌ها، تکوین نظام هستی و کتاب عالم، مجموعه قوانین و احکام رسولان الهی اولوالعزم و قباله نكاح و تجارت و يا دست‌نوشته‌های بشرى از معانی کتاب در آموزه‌های قرآنی است.
وی افزود: باید زمینه انس و عمل بیشتر به قرآن درمیان مردم فراهم شود تا از علوم قرآنی و مفاهیم آن بهره مند شوند.
حجت‌الاسلام هادی توجه به عوامل اعتقادی را در خاتمه دادن به پوچی گرایی انسان عصر حاضر تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: آنچه به خاتمه دادن به پوچی گرایی انسان عصر حاضر و نجات او از بن بست بحران فکری و معنوی او کمک می‌کند همانا توجه به عوامل فکری و اعتقادی اوست، توجه به خدا، به هدف زندگی و در یک کلام توجه به عبث نبودن خلقت عالم است. توجه و درک این مطلب که جهان، جهان هدفمند و انسان، شاهکار خلقت است.

captcha