دعا ناب‌ترین گوهر دین است
کد خبر: 3654875
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

دعا ناب‌ترین گوهر دین است

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دعا ناب‌ترین گوهر دین است، گفت: دعا پایه و اساس دین را تشکیل می‌دهد و برنده‌تر از سلاح آهنی معرفی شده است.

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی‌‌خویی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دعا ناب ترین گوهر دین است، گفت: دعا پایه و اساس دین را تشکیل می‌دهد و برنده تر از سلاح آهنی معرفی شده است.
وی افزود: بیش‏ترین نوع ادعیه قرآنی، نیایش‏‌های درخواستی و مطالبانه است.
وی با استناد به آیه 77 سوره فرقان خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: بگو: اگر خواندن و دعای شما نباشد پروردگار من به شما اعتنا و عنایتى نکند، شما را قدر و ارزشى ننهد، ولى کافران‏ شما پیامبر و آیات خدا را تکذیب کردید، پس کیفرتان پیوسته و بر دوام خواهد بود.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی ادامه داد: بهترين پناهگاه و امن ترين جايگاه برای غلبه بر نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها و رسيدن به آرامش و امنيت، رو آوردن به مذهب و دين و درنهايت، دعا و نيايش است.
این استاد دانشگاه با اشاره به خواندن دعا و ایجاد آرامش در وجود آدمی  یادآور شد: خواندن دعا و تضرع كردن در درگاه خداوند يكی از عواملی است كه آرامش را در وجود آدمی ايجاد می‌كند، دعا و نيايش همان پل ارتباطی عالم ماده با ملكوت است.
وی افزود: دعا و نماز بزرگ‌ترین نیرویی است که برای مبارزه با دشواری‌های زندگی روزانه و به دست آوردن آرامش روحی شناخته می‌شود.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی نیایش را بهترین راه شکوفایی استعداد درونی انسان دانست و تاکید کرد: عبادت و دعا و نیایش بهترین راه شکوفایی این تمایل فطری و استعداد درونی انسان است، به همین علت خداوند متعال ارزش و جایگاه واقعی انسان را در بارگاه خویش بوسیله دعا و نیایش او تعیین می‌کند.
captcha