نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 3654907
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
با حضور رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی؛

نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در بیرجند افتتاح شد

گروه اجتماعی: با حضور رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی جلال الدین صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی‌، امروز، 29 مهرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان امیرآباد در بیرجند گفت: در عصر حاضر نگاه به شغل عوض و آینده‌ کاری متفاوت شده است.
وی افزود: در آینده، کار به صورت استخدامی تمام وقت وجود ندارد و کارها به صورت پاره وقت، خود اشتغالی و کارآفرینی تبدیل خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بخشی از اقتصاد روی مشاغل خانگی معطوف شده است، ادامه داد: در کشورهای مطرح اقتصادی، توجه به صنایع کوچک و روستایی معطوف بوده و این امر زمینه پویایی اقتصاد این کشور ها را رقم زده است.
وی با تأکید بر اینکه مشاغل خانگی از روستاها شروع شده، شکل گرفته و متولد شده است، ادامه داد: باید ضمن گسترش مشاغل خانگی، در این زمینه تنوع ایجاد کرده و به سطح شهرها گسترده شوند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در صورت توسعه مشاغل خانگی، اقتصاد خانواده‌ها نیز پویا شده و سطح رفاه بالا می‌رود، اظهار کرد: درجه بیکاری بالا رفته و یکی از علل مهم این امر این است که مادران فرزندان کارآفرین تربیت نکرده‌اند.
صادقی با اشاره به اینکه با توانمند سازی مادران، این امر بین خانواده‌ها نیز گسترش می‌یابد، اظهارکرد: همیشه کارها را از مسیر پیچیده و سخت می‎خواهیم، انجام دهیم در حالی که مسیرهای ساده و راحت‌تر نیز وجود دارد.
وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی در راستای فعالیت‌های سایر سازمان‌ها همراه با آنها بوده و در این مسیر نیز مجموعه با عنوان سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال در جهاددانشگاهی شکل گرفته که به صورت ویژه در بحث مشاغل خانگی کار می‌کند.
صادقی ادامه داد: در حال حاضر  به بحث ارتقاء توانمندسازی بانوان خانه‌دار توجه شده تا بتوانند به بازار وصل شوند.
وی با بیان اینکه بانوان فعال با مراجعه به این سازمان  می‌تواند از خدماتی چون مشاوره، پشتیبانی، اتصال به بازار و شرکت در دوره‌های توانمند سازی بهره ببرند، یادآور شد: بهترین اقدام، ایجاد ترغیب ذهن‌های خلاق در تولید کار و گسترش آن بین خانواده‌ها است
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در پایان از دهیاری امیر آباد، پایگاه بسیج  کربلا، شورای امیرآباد، هیأت امنای مسجد و مهدیه امیرآباد تشکر و قدردانی کرد.
captcha