شعبه استانی انجمن جامعه‌شناسی ایران در اراک راه‌اندازی شد
کد خبر: 3654920
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

شعبه استانی انجمن جامعه‌شناسی ایران در اراک راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: شعبه استانی انجمن جامعه‌شناسی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک راه‌اندازی شد.

غلامرضا فتح آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: انجمن جامعه شناسی ایران یکی از معتبرترین و فعال‌ترین انجمن‌های علمی کشور است که توانسته در سال‌های اخیر در توسعه جامعه شناسی و علوم اجتماعی نقش مهمی ایفا کند به همین منظور دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال ایجاد شعبه استانی این انجمن بود که پس از پیگیری‌های مداوم توانست موافقت این انجمن را برای تاسیس شعبه استان مرکزی اخذ نماید.
وی ادامه داد: خوشبختانه این موافقت هفته گذشته اعلام و دکتر مریم توسکی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان مدیر شعبه استانی انتخاب شد.
فتح آبادی تصریح کرد: قطعاً فعالیت این انجمن می‌تواند در گسترش فعالیت‌های علمی در عرصه علوم اجتماعی و جامعه شناسی نقش موثری ایفا کند و زمینه انگیزشی برای بسیاری از اساتید دانشگاه و صدها دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته جامعه شناسی و علوم اجتماعی استان خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه رویکرد این انجمن، فعالیت‌های جامعه شناسی در استان است گفت: از طریق این انجمن کارگاه‌های متعدد آموزشی با حضور صاحب نظران برتر کشور دنبال خواهد شد حضور اساتید برجسته در استان می‌تواند نقش موثری در بالا بردن ظرفیت‌های علمی استان داشته باشد. شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی، حضور دانشجویان و کسب دانش از اساتید می‌تواند به نوبه خود می‌تواند فعالیت انجمن را تاثیر گذار کند.
وی ادامه داد: تمام افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالاتر جامعه شناسی و علوم اجتماعی هستند می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند، در فاز اول تاکنون 200 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی عضو این انجمن شده‌اند. مکان این انجمن نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است برنامه‌های انجمن در قالب تفاهم نامه‌ دفتر امور اجتماعی استان با دانشگاه آزاد اسلامی اراک اجرایی می‌شود به دنبال این هستیم که با تمام دانشگاه‌های استان وارد انعقاد تفاهم نامه شویم.
فتح آبادی در پایان با بیان اینکه تأسیس این انجمن موازی کاری با گروه جامعه شناسی دانشگاه‌ها نیست، گفت: گروه جامعه شناسی دانشگاه‌ها یک ساختار علمی و آموزشی است ولی جامعه شناسی چتر علمی است که تمام فعالیت‌های علمی را پوشش می‌دهد و صرفاً آموزشی نیست و بیشتر برای ارتقای جایگاه دانش جامعه شناسی استان برنامه‌ریزی می‌کند.
captcha