آماده اعزام تیم‌های متخصص پزشكی به موكب‌های مختلف هستیم/ ارسال 420 میلیون تومان دارو به کربلا
کد خبر: 3654927
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
بهارلویی در گفت‌وگو با ایكنا:‌

آماده اعزام تیم‌های متخصص پزشكی به موكب‌های مختلف هستیم/ ارسال 420 میلیون تومان دارو به کربلا

گروه اجتماعی: رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس با بیان اینكه تاكنون بیش از 1000 نفر از پزشکان برای ارائه خدمات در ایام اربعین در كربلا اعلام آمادگی كرده‌اند، گفت: ما می‌توانیم به تمام موكب‌هایی كه درخواست اعزام تیم‌های پزشكی را دارند، تیم اعزام كنیم البته به شریط فراهم كردن اسكان و همچنین ایاب و ذهاب نیروها این كار را انجام خواهیم داد.

فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اعزام تیم‌های متخصص پزشكی در ایام اربعین حسینی به كربلای معلی گفت: ما در سال گذشته توانستیم حدود 11 درمانگاه را پوشش داده و 276 نیز از نیروهای متخصص خود را بدانجا اعزام كنیم.

پوشش 11 درمانگاه و ارائه 3 میلیارد تومان خدمات دارویی در سال گذشته

وی، ارزش خدمات دارویی ارائه شده در ایام اربعین حسینی سال گذشته در كربلای معلی را بیش از 3 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: به تمام زائرانی كه به درمانگاه‌های ما مراجعه كنند خدمات رایگان پزشكی ارائه می‌دهیم.

بهارلویی، یكی از اماكنی كه نیروهای متخصص پزشكی بدان‌ها اعزام و اقدام به ارائه خدمات پزشكی و درمانی كرده‌اند را موكب احمدبن موسی(ع) استان فارس عنوان كرد و افزود:‌ در تمام گروه‌های متخصص خود افرادی شامل پزشك و پیراپزشك را اعزام كردیم.

اعزام تیم پزشكی 45 نفره به موكب احمدبن موسی(ع)

رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس اظهار كرد:‌ در سال گذشته 45 نفر از كادر درمانی متخصص اعم از پزشك، پرستار و پیراپزشك در موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی به‌صورت رایگان خدمات درمانی را به زائران اربعین حسینی ارائه دادند.

وی افزود: امسال نیز یك تیم 45 نفره با همكاری ریاست و كانون بسیج بیمارستان شوشتری شیراز در موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی مستقر خواهند شد.

بهارلویی با تصریح اینكه دانشگاه علوم پزشكی شیراز تاكنون بیش از 200 میلیون تومان دارو به موكب احمدبن موسی(ع) كمك كرده است، گفت: این كمك‌ها همچنان نیز ادامه خواهد داشت و ما در خدمت زائران پیاده اربعین حسینی هستیم.

اعلام آمادگی 1000 نیروی متخصص پزشكی برای ارائه خدمات در اربعین

وی در ادامه از تشكیل ستاد اربعین در دانشگاه علوم پزشكی شیراز به ریاست ایمانیه،‌ رئیس این دانشگاه خبر داد و گفت: دبیری ستاد اربعین به عهده رئیس بسیج جامعه پزشكی استان است و تاكنون در سال جاری بیش از یك هزار نفر از نیروهای بسیجی اعم از پزشك متخصص، پزشك عمومی و دانشجویان سال آخر پزشكی برای حضور در موكب‌های اربعین حسینی ثبت‌نام كرده‌اند.

اعزام 250 نفر كادر متخصص پزشكی به كربلای معلی

رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس با بیان اینكه از این تعداد 250 نفر را انتخاب كردیم تا به كربلای معلی اعزام كنیم، گفت:‌ انتخاب افراد متقاضی از طریق مصاحبه و تشریح شرایط كار بسیجی و جهادی بوده است.

بهارلویی همچنین این نكته را یادآور شد كه تیم پزشكی و درمانی موكب احمدبن موسی(ع) تكمیل شده است و در صورت نیاز مشتاقان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی به سایر موكب‌ها اعزام خواهند شد.

استقرار حداقل 100 نفر از نیروهای درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین

وی اظهار كرد: در مسیر پیاده‌روی از نجف به كربلای معلی نیز دو سه تیم پزشكی قرار می‌دهیم كه بیشتر از دانشجویان سال آخر پزشكی هستند البته لازم به یادآوری است كه فعالیت این دانشجویان همگی با نظارت پزشك متخصص است و بدون نظارت پزشكی خدماتی ارائه نمی‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس با بیان اینكه حداقل 100 نفر از نیروهای ما در مسیر بین نجف تا كربلا به زائران پیاده اربعین حسینی خدمات رایگان ارائه می‌دهند، گفت: ما می‌توانیم به تمام موكب‌هایی كه درخواست اعزام تیم‌های پزشكی را دارند، تیم اعزام كنیم البته به شریط فراهم كردن اسكان و همچنین ایاب و ذهاب نیروها این كار را انجام خواهیم داد.

اعلام آمادگی برای اعزام تیم‌های پزشكی به موكب‌های مختلف

وی با بیان اینكه حدود 100 نفر آماده از نیروهای متخصص ما به شرایط فراهم كردن اسكان و ایاب و ذهاب آماده اعزام به كربلا هستند، گفت: ما تاكنون موكب‌های فیروزآباد، جهرم و فسا را برای اعزام تیم‌های پزشكی پوشش داده‌ایم.

ارسال 420 میلیون تومان دارو به كربلای معلی

بهارلویی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تاكنون بیش از 420 میلیون دارو را تحویل هلال احمر داده و آن‌ها نیز به كربلای معلی انتقال داده‌اند، از خیران درخواست كرد كه در صورت تمایل برای خرید داروها برای ایام اربعین حسینی به یاری زائران بیایند.

رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس در پایان این نكته را یادآور شد كه در ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی ما هیچ تفاوتی میان زائران قائل نیستیم و تمام زائران را از هر دین و مذهب و مسلك و قوم و طایفه‌ای درمان می‌كنیم.

captcha