اعلام آمادگی 400 خادم کردستانی برای خدمت به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 3654931
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

اعلام آمادگی 400 خادم کردستانی برای خدمت به زائران اربعین حسینی

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان گفت: 400 خادم به صورت داوطلبانه برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و در این حرکت بزرگ و ارزشی مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، امسال سه میلیون نفر از کشور ما به کربلای معلا مشرف می‌شوند، اظهار کرد: این خیل عظیم در طول این 20 روز نیازمند به حمایت در زمینه اسکان و تغذیه هستند.

وی با اشاره به اینکه پذیرایی روزانه از 2 هزار نفر از این تعداد زائر در مرز خسروی به عنوان سهم استان کردستان در نظر گرفته شده است، افزود: امسال 10 هزار نفر اسکان به عهده استان کردستان گذاشته شده است که کار بزرگی است که نیازمند به عزم استانی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان با بیان اینکه زیارت اربعین دارای جایگاه مهمی است، عنوان کرد: این مهم در سال‌های اخیر به قدرت نرم پیروان مکتب اهل بیت(ع) و نمایش خیل عظیم پیروان آن حضرت تبدیل شده است.

وی اعلام کرد: در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش 5 موکب کردستان امسال در کربلای معلی، مرز خسروی، سنندج، بیجار و قروه راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات عنوان کرد: قریب 400 خادم به صورت داوطلبانه مشتاق برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و در این حرکت بزرگ و ارزشی مشارکت خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد: خیل عظیمی از زائران اربعین حسین وقتی خدمات‌دهی در خور شأن استان کردستان را می‌بینند می‌تواند بازتاب بسیار خوبی داشته باشد.

captcha