كتاب خدا از نظر فصاحت يک معجزه واقعى است
کد خبر: 3654947
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

كتاب خدا از نظر فصاحت يک معجزه واقعى است

گروه معارف: امام جمعه عجب‌شیر، اظهار کرد: كتاب خدا از نظر فصاحت، بلاغت، استعمال الفاظ، كلمات، تركيب جملات، آيات، تعداد سوره‌‏ها و نظام‌‏بندى، يک معجزه واقعى است.

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: كتاب خدا از نظر فصاحت، بلاغت، استعمال الفاظ، كلمات، تركيب جملات، آيات، تعداد سوره‌‏ها و نظام‌‏بندى، يک معجزه واقعى است.

وی افزود: اين شكل و ترتيب قرآن نشان دهنده اين معناست كه معمار و بناى اين ساختمان فقط و فقط خداست، و در اين بناى محكم حتى يک نقطه كم و زياد نيست و آنچه امروز در دست جهانيان است، همان است كه در طول 23 سال، به رسول بزرگوار اسلام، براى آزادى انسان، از اسارت هوا و هواپرستان و فرهنگ‏‌هاى تحميلى نازل شده است و به همين صورتى كه امروز در دست ماست، در زمان حيات پيامبر به دستور مستقيم حق تدوين شده و تنها كارى كه پس از رسول خدا انجام گرفته است اعراب گذارى آن بوده و بس.

وی با استناد به آیه ۵۲ سوره اعراف خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و براى آنان كتابى عظيم و با ارزش‏ آورديم كه آن را از روى دانشى گسترده و دقيق‏ بيان كرديم، در حالى كه براى گروهى كه ايمان آوردند، سراسر هدايت و رحمت است

حجت‌الاسلام شربیانی از نخستین گام ورود به سرچشمه جوشان الهی گفت و ادامه داد: نخستین گام ورود به سرچشمه جوشان رهنمودهای نورانی و نجات‏بخش این کتاب بزرگ هدایت و انسان‏سازی، گوش جان سپردن به بیانات صادقانه خود قرآن درباره قرآن است.

وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: كسي كه قرآن تلاوت كند و آنگاه بپندارد بهره ديگران از او بيشتر است، او آنچه را خدا بزرگ شمرده قرآن حقير پنداشته و آنچه را خدا حقير دانسته دنيا او بزرگ پنداشته است.

امام جمعه عجب‌شیر یادآور شد: قرآن گرچه از نظر تعداد حروف، كلمات، نقطه‌‏ها، زير و زبرها، آيات و سوره‏‌ها داراى حد معينى است و به شماره تمام برنامه‏‌هاى صورى كتاب در بعضى از تفاسير اشاره رفته؛ ولى از نظر معنا، دريايى است كه ساحل ندارد و جهانى است كه براى آن حدّى متصور نيست.

حجت‌الاسلام شربیانی تاکید کرد: براى معانى و مفاهيم قرآن مرزى نيست، به همين خاطر است كه تاكنون دست توانا و پرقدرت علم، نتوانسته تفسيرى جامع و كامل براى اين كتاب بياورد، كه هر تفسيرى محدود به حدود علمى مفسر و تمام تفسيرهايى كه تاكنون نوشته شده و شايد از چند هزار متجاوز باشد، به طور مجموعى نتوانسته‏‌اند معانى بلند و ملكوتى قرآن را به نحو جامع بيان كنند.
captcha