فعالیت 38 موكب به نام احمدبن موسی(ع) طی ایام اربعین در عراق/ پیش‌بینی اسكان 30 هزار نفر
کد خبر: 3654961
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
قاسمی به ایكنا خبر داد:

فعالیت 38 موكب به نام احمدبن موسی(ع) طی ایام اربعین در عراق/ پیش‌بینی اسكان 30 هزار نفر

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: 38 موكب به نام احمدبن موسی(ع) از استان فارس طی ایام اربعین حسینی در كربلا و فاصله نجف تا كربلا استقرار می‌یابند كه بعد از نام احمدبن موسی(ع)، نام شهرستان‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه ستاد اربعین بیش از یك ماه پیش در استان فارس فعالیت گسترده خود را آغاز كرده است، گفت:‌ این ستاد دارای كمیته‌های مختلفی است كه ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت كمیته اسكان و پذیرایی ستاد مذكور را به عهده دارد.

وی افزود: تاكنون 38 موكب ایام اربعین حسینی در استان فارس شناسنامه‌دار شده و به یاری خدا در این ایام در عتبات عالیات به فعالیت و ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین حسینی می‌پردازند.

قاسمی با بیان اینكه تمام این 38 موكب به نام حضرت احمدبن موسی(ع) نامگذاری شده‌اند و اسم شهرستان‌های استان فارس بعد از این نام می‌آید، گفت:‌ به عنوان مثال موكب احمدبن موسی(ع) شهرستان شیراز، همان موكبی است كه در كربلای معلی برپا خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اهداف این نامگذاری برای تمام موكب‌های استان گفت: با توجه به جایگاه و مقام شامخ حضرت احمدبن موسی(ع) و همچنین به منظور شناساندن شخصیت آن حضرت به تمام شیعیان جهان، نامگذاری تمام موكب‌های استان فارس به این نام مبارك صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینكه 38 موكب مذكور در كربلا و مسیر نجف به كربلا استقرار می‌یابند، گفت: بیش از 30 هزار نفر اسكان و پذیرایی در این تعداد موكب استان فارس پیش‌بینی شده است.

قاسمی با تصریح اینكه عمده موكب‌های ما در كربلای معلی مستقر هستند، به هزینه‌های این موكب‌ها نیز اشاره كرد و گفت: تمام هزینه‌های موكب‌های اربعین حسینی همگی از سوی نذورات مردمی تأمین می‌شود.

captcha