نقش‌آفرینی زنان در رسیدن به جامعه سالم، بیش از مردان است
کد خبر: 3654966
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

نقش‌آفرینی زنان در رسیدن به جامعه سالم، بیش از مردان است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نقش‌آفرینی زنان در رسیدن به جامعه سالم، بیش از مردان است و در حقیقت، برای افزایش شاخص‌های سلامت، زنان بیش از مردان باید مورد توجه قرار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مریم پویا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان امروز در کارگاه سلامت بانوان، گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و جایگاه و نقش والایی در جامعه دارند، بنابراین پرداختن به مسئله سلامت بانوان، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام پایانی مهرماه، هفته ملی سلامت بانوان برگزار می‌شود، افزود: امسال با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه، بخصوص در جامعه زنان و تأثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت که شامل بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی و انواع سرطان‌هاست، موضوع فعالیت فیزیکی و ورزش به عنوان محور اصلی پویش این مسائل قرار گرفته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: زنان در مقایسه با مردان میزان دسترسی کمتری به منابع و امکانات تأثیرگذار در حوزه سلامت دارند و این  کمبود دسترسی به امکانات، سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
وی ادامه داد: زنان از لحاظ بیولوژیکی و فیزیولوژیکی متحمل فشارهای بسیاری می‌شوند، مانند دردهای بارداری و زایمان؛ سلامت مادران در سلامت کودک و نسل آینده نیز مؤثر است.
پویا اظهار کرد: مسائل فرهنگی و ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی هم به نوعی در سلامت بانوان نقش  دارند؛ نقش‌های متعدد بانوان در جامعه از جمله خانه داری، همسرداری و پرورش فرزندان و اشتغال نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار در سلامت بانوان است.
وی با بیان اینکه سلامت فردی، زیربنای دست‌یابی به جامعه سالم است، افزود: نقش‌آفرینی زنان در رسیدن به جامعه سالم، بیش از مردان است و در حقیقت، برای افزایش شاخص‌های سلامت، زنان بیش از مردان باید مورد توجه قرار داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مدون برای یک جامعه سالم لازم است و برهمین اساس در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در برنامه‌های دولت در زمینه مسائل بانوان در حوزه بهداشتی انجام گرفته و شاهد پیشرفت‌های پزشکی و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی بوده‌ایم.
captcha