جایگاه ممتاز ایران در قرائت قرآن/ تا قله فاصله داریم
کد خبر: 3654969
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
سرابی در «بوستان» بیان کرد:

جایگاه ممتاز ایران در قرائت قرآن/ تا قله فاصله داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: هر چند زود است برای این که ادعا کنیم ایران در قله قرائت قرآن است، اما در جایگاه خوبی قرار داریم و در قرائت قرآن ممتازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، «سید علی سرابی» قائم مقام شورای عالی قرآن، با حضور در برنامه بوستان در پاسخ به سوالی درباره این که چرا قاری حرفه‌ای نداریم و قاریان قرآن همچنان دغدغه تأمین معیشت دارند پاسخ داد: از یک دهه قبل گروهی از قاریان و اساتید قرآن برای این که بتوانند به نیازهای جامعه پاسخ بدهند و هم این که بتوانند به رشدشان در حوزه تخصصی خود ادامه بدهند مجبور شده‌اند به قرائت قرآن به عنوان یک حرفه ادامه بدهند.
سرابی گفت: این حسن است که یک قاری در تمام زندگی با قرآن مأنوس باشد و اشتغال دیگری به جز پرداختن به قرآن کریم نداشته باشند اما معمولا قراء ترجیح می‌دهند که از طریق قرآن امرار معاش نکنند.
وی با بیان اینکه حرفه‌ای گری در مصر در موضوع قرائت قرآن جدی است و شاید علت رشد و پیشرفت آنها باشد افزود: قاریان مصری نیز هرچند ممکن است از طریق تلاوت امرار معاش کنند اما حد تعادل را نگاه می‌دارند و مسائل مالی برای ایشان اولویت ندارد و در بین آنها افراد معنویت‌گرا بسیار زیاد است.
قائم مقام شورای عالی قرآن پیرامون ارزیابی جایگاه ایران در بین کشورهای اسلامی به لحاظ امور قرآنی، اظهار داشت: هرچند برای این که ادعا کنیم ایران در قله است زود است اما در جایگاه خوبی قرار داریم و در قرائت قرآن ممتاز هستیم. حتی اگر ایران را با مصر امروز مقایسه کنیم می‌توان ادعا کرد که قراء ما در جایگاه برتر قرار دارند.
سرابی همچنین افزود: در حفظ حرفه‌ای که جنبه تبلیغی دارد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما همانطور که مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره داشته‌اند در دوره قاجار و پهلوی و سیاست دین زدایی پسرفت کرده‌ایم و برای جبران این عقب ماندگی نیاز به زمان داریم و نهادهای سیاست‌گذار مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ریزی های کلان و جدی برای جبران کاستی‌ها و رسیدن به نقطه مطلوب دارند.
برنامه «بوستان»، با اجرای ارسیا صنعتی و به تهیه کنندگی فرهاد خانه استادی جمعه‌ها ساعت 21:00 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاهده و دریافت این برنامه به پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه با نشانی www.qurantv.ir مراجعه نمایند.

captcha