خانواده‌ها با آموزش فرزندان خود در برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سهیم باشند
کد خبر: 3654975
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

خانواده‌ها با آموزش فرزندان خود در برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سهیم باشند

گروه اجتماعی: امام جماعت مسجد داشچیلار اردبیل گفت: خانواده‌ها باید با آموزش مناسب و تربیت فرزندان خود در راستای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سهیم باشند.

حجت‌الاسلام بهنام لطفی کارشناس دینی و قرآنی و امام جماعت مسجد داشچیلار اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی بزرگ‌ترین فرصت برای نشان دادن ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، افزود: عاشورا و تاسوعای حسینی درس بزرگ مقاوت، ایثار، شجاعت، صبر و تحمل، قهرمانی، بصیرت و آگاهی را به ما داده است که ما باید در حفظ این سرمایه‌های عظیم تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
وی هدف از عزاداری‌های ماه محرم و صفر را تداعی پیام‌ها و شعارهای کربلا عنوان کرد وبا بیان اینکه درسالهای اخیر شاهد ایجاد انحرافات وخرافه گویی درعزاداریها بودیم، گفت: مداحان و سخنرانان باید از منابع معتبر که تائید علمای دینی ومقامات مسئول باشد را استفاده نمایند.
لطفی، گفت: سعی نشود به خاطر هیجانی واحساسی نمودن مجالس از مطالبی که سند درستی نداشته ومورد تائید عالم ویا پژوهشگر نیست استفاده شود.
امام جماعت مسجد داشچیلار اردبیل، افزود: اخیرا برخی از افراد سود جود جهت استفاده ازمنافع اقتصادی سعی می‌کنند از متون ضعیف وبدون تائید شده استفاده نمایند واتفاق و وقایعی را که صحتی نداشته باشد و باعث ضربه زدن به اصل عزاداری می شود را نقل کنند.
وی گفت: باید نوحه خوانی با عقلانیت درجریان باشد  و باید به سمتی برویم که انضباط عقلانی درنوحه سرایی وجود داشته باشد.
امام جماعت مسجد داشچیلار اردبیل تصریح کرد: خانواده‌ها نیز باید با آموزش مناسب و تربیت فرزندان خود در راستای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سهیم باشند تا این مراسم دنیا زبانزد خاص و عام است به صورت ویژه و باشکوه برگزار شود و ما نباید با برخی خرافات غلط این عزاداری معنوی باشکوه را زیر سؤال ببریم.
لطفی گفت: مهم‌ترین رسالت ما در عرصه کنونی صیانت از حادثه بزرگ عاشورا و تاسوعای حسینی بوده و نباید هیچ گرد و غبار و آفتی به برگزاری مراسم‌های این حادثه وارد شود و نیاز است مداحان نیز در مداحی و اشعار خود از آسیب‌ها و آفت‌های عزاداری به دور باشند.
وی همچنین بر رعایت نظم و ادب اجتماعی نوحه‌خوانان و سخنرانان درمجالس عزاداری ماه محرم تاکید کرد و افزود: روضه‌خوانی وسخنرانی‌ها  باید منطبق با سبک اسلامی باشد.
captcha