مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3655014
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) امشب 29 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم بزرگداشت فرزند ارشد امام خمینی(ره) و از مفسران قرآن و استاد برجسته حوزه علمیه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
این مراسم با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضلا و شخصیت‌های استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، آيت‌‏اللّه سيّد مصطفي خميني در سال 1309 شمسی در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. سيّد مصطفي خميني از نوابغ و برجستگان حوزه‌‏هاي علميّه بود که در زمان کوتاهي در عرصه علم و عمل به مدارج عالي نائل شد. 

وي در کنار تحصيل و تدريس علوم اسلامي در فرصت‏‌هايي که پيش مي‏آمد به تأليف و نگارش مي‌پرداخت هرچند به قول برادر بزرگوارشان مرحوم حاج سيّداحمد خميني، «متأسفانه سيّد مصطفي پس از اتمام مراحل لازم و آغاز تقرير و بيان نظريات علمي و اجتهادي خود به شهادت رسيد»، اما در زمينه‌‏هاي مختلف کتاب‏‌هاي ارزنده‌‏اي را به يادگار نهاده است که تفسير قرآن در چهار جلد (ناتمام)؛ 2. تحريرات في الاصول (3 جلد)؛ 3. قواعد الحکميه: حاشيه و تعليقه بر اسفار ملاصدرا؛ 4. حاشيه بر هدايه ملاصدرا؛ 5. حاشيه بر طبيعيات اسفار ملاصدرا؛ 6. حاشيه بر مبدأ و معاد ملاصدرا؛ 7. حاشيه بر بخش‏هايي از عروة الوثقي؛ 8. القواعد الرجاليه؛ 9. حاشيه بر خاتمه مستدرک الوسائل از جمله آن ها محسوب می‌شود.

سید مصطفی در ۴۷ سالگی در ۱ آبان ۱۳۵۶ ش در نجف اشرف و به طور ناگهانی درگذشت و پیکرش، پس از اقامه نماز توسط آیت الله خویی، در حرم امیرالمومنین، به خاک سپرده شد.

captcha